چگونه می‌توان فرش ترکی را شست؟

نکاتی در مورد شستشوی فرش ترکی

نکته اول: اولین مرحله برای شستشوی فرش ترکی این است که فرش را روی سطحی شیب دار پهن نمایید، سپس به وسیله آب ولرم فرش را خیس کنید.

نکته دوم: در مرحله بعد باید با استفاده از مواد شوینده که آن را در آب حل کرده‌اید (قلیایی و اسیدی نباشد، مانند پودر دستی و صابون صنعتی) روی فرش بریزید. سپس می‌توانید این فرش را به آرام‌ترین شکل ممکن بشویید تا گره‌های فرش از هم جدا نشود.

نکته: زمانی که می‌خواهید فرش ترکی را بشویید، باید حواس خود را جمع کنید که برای خشک کردن آن را با استفاده از نور مستقیم خورشید خشک نکنید.

شستشوی فرش با استفاده شامپو فرش چگونه است؟

ابتدا باید با استفاده از یک جارو برقی گرد و غباری که روی فرش نشسته است را جارو نمایید.

در مرحله بعد باید پارچه تمیز و نرمی را برداشته و آن را به شامپو فرش آغشته نمایید. در این صورت وقت آن است که در جهت پرزهای فرش دستمال را روی آن بکشید.

زمانی که احساس کردید نابودی و کثیفی به صورت کامل از روی فرش پاک شده است، 40 دقیقه صبر کنید که کف روی فرش باقی بماند.

در آخرین مرحله باید با استفاده از جاروبرقی روی فرش ترک را جارو نمایید. زمانی که می‌خواهید عمل جارو کردن را انجام دهید، باید به این نکته دقت کنید که روی فرش راه نروید. در انتها اگر احساس کردید که نمی‌توانید مراحل را به خوبی انجام دهید، می‌توانید از بهترین قالیشویی در مشهد کمک بگیرید تا آن را برای شما به خوبی شستشو دهند.

 

شستشوی فرش با استفاده شامپو فرش چگونه است؟

 

فرش‌های ترکیه‌ای چند مدل دارند؟

در حالت کلی اگر بخواهیم فرش ترک را در دسته بندی فرش‌ها جای دهیم، بهتر است که آن را در بخش فرش‌های فانتزی قرار دهیم. یکی دیگر از مزیت‌های فرش ترکیه‌ای این است که با انواع دکوراسیون از نوع آپارتمانی همخوانی دارد. به همین جهت در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

دیگر ویژگی که می‌توان برای فرش ترک که به آن لایت هم می‌گویند در نظر گرفت ، این است که به جای بافت از طرح‌های مدرن در آن استفاده می‌شود.

به دلیل تمام ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، تولید کنندگان فرش ماشینی کاشان نیز به تولید فرش ترکی علاقه مند شدند. خوب است بدانید که تنوع این فرش گستردگی بسیاری دارد، به صورتی که در انواع تراکم و شانه می‌توان آن‌ها را یافت. برخی از انواع مدل‌های آن مانند: کف پوش اتاق پذیرایی، فرش اتاق خواب و فرش اتاق کودک هستند.

لازم به ذکر است بدانید تمام طرح‌هایی که در فرش‌های ترکی وجود دارد توسط پالت رنگی لایت بافته می‌شود. همچنین برخلاف فرش‌های دیگر که اکثرا اسلیمی یا بته جقه هستند، نقش‌های فرش ترکی بیشتر به صورت ساده و هندسی دیده می‌شود.

نخ‌های به کار رفته در فرش ترکی بیشتر از جنس‌های بی سی اف یا پلی پروپلین و پلی اوژن است. به همین براقیت در این فرش‌ها دوچندان می‌شود. اغلب فرش‌های ترکی را می‌توانید در مدل‌های 500 یا 700 شانه مشاهده نمایید.

آیا خشکشویی برای فرش‌های ترک مناسب است یا خیر؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره داشتیم؛ اگر می‌خواهید خشکشویی فرش ترک را در منزل انجام دهید، به این چند نکته بیشتر از بقیه توجه کنید: سعی کنید به هیچ وجه مواد شوینده‌ای که برای شستشوی فرش ترکی به کار می‌برید، مستقیم روی فرش ریخته نشود. برای این کار سعی کنید مواد شوینده را در یک ظرف بزرگ با آب ولرم مخلوط نمایید و به کمک یک طوری مواد را به صورت همسان روی سطح قالی بکشید.

جمع بندی

اما در انتها بدانید که فرش ترکی به دلیل حساسیت زیاد بهتر است که توسط قالیشویی در مشهد شسته شود، زیرا آنان تجربه بسیاری در شستن فرش‌های حساس دارند. همچنین برای این کار دستگاه‌های مخصوصی در اختیار دارند که کار را آسان می‌کند. در کنار این دستگاه‌ها، مواد شوینده مخصوصی به کار می‌رود که به فرش آسیب نمی‌رساند. در پایان با آب گیری فرش و خشک کردن آن کار به اتمام می‌رسد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.