شستشوی مبل در منزل چگونه انجام می‌شود؟

شستشوی مبل در منزل با استفاده از سرکه و آب اکسیژن

برای اینکه بتوانید مبل خود را در منزل شستشو دهید، باید بدانید که بهترین ترکیب استفاده از سرکه و آب اکسیژن دارد است. اما به یاد داشته باشید که برای انجام این روش تنها باید روی مبل‌هایی این محلول را بریزید که رنگ روشن دارند، در این صورت بهتر است که روی مبل‌هایی با پارچه تیره این کار را انجام ندهید.

برای ساختن محلول ابتدا باید 4 قاشق آب اکسیژنه را همراه با 50 درصد سرکه رقیق شده در بطری اسپری بریزید. سپس روی مبل را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار موجود روی مبل پاک شود. سپس می‌توانید محلول ساخته شده را روی لکه ریخته و پس از گذشت چند دقیقه با استفاده از حوله کاغذی قسمت مورد نظر را تمیز نمایید. همچنین اگر سوالی حین شستشوی برای شما پیش آمد می‌توانید از کارشناسان زبده ما در قالیشویی در مشهد بپرسید.

شستشوی مبل در منزل با استفاد از جوش شیرین

روشی که در بالا برای شستشوی مبل برای شما ارائه شد، روش بسیار کاربردی و موثر بود. اما باید بدانید که اگر نمی‌خواهید مبل خود را شستشو دهید و فقط می‌خواهید گرد و غبار را از روی آن پاک نمایید، فقط لازم است تا از جوش شیرین استفاده نمایید. برای این کار ابتدا باید مقداری جوش شیرین را روی سطح مبل ریخته و منتظر بمانید. بعد از گذشت یک ساعت از زمان ریختن جوش شیرین می‌توانید جاروبرقی را برداشته و جوش‌شیرین را همراه با گرد و غبار جارو نمایید. خواهید دید که مبل شما مانند روز اولش تمیز خواهد شد. در این میان نباید از مبل‌های چرم را هم فراموش کنید، زیرا روش جوش‌شیرین برای این نوع مبل مناسب نیست. به همین دلیل باید یک دستمال تمیز را بردارید و روی آن را کمی ماده پاک‌کننده بریزید و سپس به آرامی روی سطح مبل چرم بکشید، خواهید دید که به آسانی گرد و غبار از روی مبل زدوده خواهد شد.

شستشوی مبل در منزل با استفاده از شامپو فرش

اگر برای شستشوی فرش‌هایتان شامپو فرش خریداری کرده‌اید، بهتر است بدانید که همان شامپو فرش کار تمیز کردن مبل‌های پارچه‌ای را نیز انجام خواهد داد. در این صورت زیاد کار شما هزینه‌بر نخواهد بود و تنها با خرید یک شامپو فرش علاوه‌بر قالی، مبل‌هایتان را هم می‌توانید تمیز نمایید. در ابتدا لازم است گرد و غبار و پرزهای میان لایه‌های مبل را با استفاده از جاروبرقی تمیز کرده و آن‌ها را کاملا بزدایید. طبق دستورالعمل روی شامپو فرش پیش‌رفته و محلول را آماده نمایید. کفی که برای تمیز کردن مبل آماده شده است را با استفاده از یک پارچه نخی جمع‌آوری کرده و با آن مبل خود را تمیز نمایید.

هنگامی که کف مالی شما به اتمام رسید، می‌توانید کف‌های اضافی روی مبل را با استفاده از یک پارچه نخی جمع‌آوری نمایید. آخرین مرحله برای تمیز کردن مبل شما به این صورت است که باید یک تشت پر از آب را تهیه نموده و یک پارچه نخی بزرگ بیاورید، سپس پارچه را داخل آب فرو برده و چند مرحله بچلانید؛ با استفاده از همین حرکت می‌توانید مبل خود را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که پس از کشیدن شامپو فرش نباید تا 24 ساعت روی مبل بنشینید یا با آن تماس مستقیم برقرار کنید. حتما حواستان باشد که برخی از شامپو فرش‌ها برای شستشوی مبل در بازار مناسب این کار نیستند.

شستشوی مبل در منزل با استفاده از شامپو فرش

درچه صورت می‌توان شستشوی مبل را در خانه انجام داد؟

اگر شستشوی مبل را به صورت اصولی در منزل انجام دهید، به هیچ عنوان مبل شما خراب نخواهد شد. پس لازم است که قبل از شستشو به این نکات توجه نمایید:

  • همانطور که آموختید، بهتر است که قبل از شستشوی مبل آن‌ها را گردگیری نمایید. یعنی با استفاده از جاروبرقی مبل را تمیز نموده و کوسن‌ها را بتکانید.
  • اگر احساس کردید که گرد و غبار به آسانی از روی مبل پاک ‌نمی‌شوند، می‌توانید از برس نرم کمک بگیرید.
  • اگر در منزل از حیوانات خانگی نگه‌داری می‌کنید، باید از پرزگیر استفاده کنید.
  • قسمت‌هایی از مبل که چوبی یا فلزی هستند را می‌توانید با استفاده از یک مایع شوینده پاک نمایید، فقط حواستان را جمع کنید که مایع روی پارچه مبل نریزد.
  • اگر لکه‌ای روی مبل وجود دارد، می‌توانید با استفاده از محلول آب و سرکه آن را پاک کرده وسپس بشویید.
  • همواره سعی کنید به برچسب‌های روی مبل دقت نمایید، زیرا حاوی دستورالعمل‌های مهمی برای شستشوی مبل هستند.

سخن تکمیلی

برای شستشوی مبل اگر احساس کردید که اطلاعات بالا برای شما کافی نیست و یا اگر سوالی هنگام شستشوی برای شما پیش آمد که جواب آن در این مقاله نبود، می‌توانید از کارشناسان زبده ما در بهترین قالیشویی در مشهد کمک بگیرید. این تیم بسیار با تجربه بوده و می‌تواند هر سوالی در هر زمینه‌ای که برای شما هنگام شستشو پیش آمد، جواب بدهد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.