از بین بردن لک چای از روی فرش

برای پاک کردن لک چای از روی قالی روش های مختلفی وجود دارد که ما هر یک را برای شما توضیح خواهیم داد.

پاک کردن لکه با کمک حوله و مواد شوینده:

  1. ابتدا باید به سرعت هرچه قدر می توانید چای ریخته شده از روی قالی را تا حد ممکن به وسیله قاشق جمع کنید تا دیگر به الیاف فرش نفوذ نکند.
  2. برای از بین بردن لک می توانید از مواد شوینده مانند شامپو فرش یا لکه بر قالی استفاده کنید. با کمک حوله محلول را بر روی قسمتی از فررش که لک ایجاد شده است آغشته کنید واجازه دهید 3 تا 5 دقیقه بر روی این ناحیه باقی بماند.
  3. رطوبت قالی را با حوله خشک وتمیز جمع کنید.

پاک کردن لکه با کمک جوش  شیرین:

حوله را نرم دار کنید و به جوش شیرین اغشته کنید و روی محل لک بکشید این کار را چند بار تکرار کنید و در اخر با یک حوله تمیز سطح را خشک کنید.

پاک کردن لکه چای با سرکه سفید:

نصف لیوان سرکه سفید را با یک لیوان آب مخلوط کنید و داخل اسپری ریخته و بر روی ناحیه مورد نظر اسپری نمایید و با یک حوله تمیز سطح را خشک کنید. این کار را چندین بار انجام دهید تا لک پاک شود.

پاک کردن لکه چای با کمک نمک:

نمک را بر روی ناحیه ای که لک شده بپاشید و با یک حوله که به مایع ظرفشویی آغشته است بر روی آن بکشید تا لک از بین رود و در آخر با کمک یک حوله تمیز ناحیه را خشک کنید.

پاک کردن لک چای با ماست:

استفاده از ماست نیز مانند نمک است و دقیقا می توان مانند نمک مراحل را تکرار کرد.

نتیجه گیری

روش های مختلفی برای از بین بردن لکه ایجاد شده بر روی فرش وجود دارد. اگر فرش شما دستباف و ابریشم است نباید از اب خیلی استفاده کنید زیرا این نوع فرش ها بسیار حساس هستند، بهتر است قالی خود را به بهترین قالیشویی در مشهد بسپارید تا با کمترین هزینه لک ایجاد شده از بین رود.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.