نحوه شستشو تابلو فرش در منزل

تابلو فرش به دو نوع ماشینی و دستباف تقسیم می شود که در این بین برای شستشو تابلو فرش دستباف باید دقت بیشتری کرد تا بدون رنگ دهی و آسیب رسیدن به آنها بتوانید اقدام به شستشو و تمیز کردن کنید.

در ادامه روش های منحصر به فردی که حاصل سالها تجربه در حوزه فرش های دستباف داریم را در اختیار شما همراه همیشگی قالیشویی عطاریان قرار خواهیم داد.

 شستشو تابلو فرش 

برای شستن تابلو فرش ماشینی و یا دستباف بهترین روش کمک گرفتن از قالیشویی های معتبر و حرفه ای در این حوزه است. زیرا به دلیل اهمیت نحوه شستشو تابلو فرش دستباف و حساسیت بالایی که فرش های دستباف دارند اگر به قالیشویی در مشهد سپرده شود احتمال آسیب رسیدن به ان نزدیک به صفر خواهد شد. البته که این موضوع به نوع قالیشویی انتخابی شما نیز بستگی دارد.

اما اگر تمایل به شستشو تابلو فرش ماشینی یا دستباف در منزل دارید نکات زیر را هنگام شستن آن رعایت فرمایید.

در اولین گام برای شستشو تابلو فرش جداسازی آن از قاب است. سپس به کمک جاروبرقی گرد و غبار آن را بگیرید. اگر تابلو فرش شما رنگ پس نمی دهد؛ می توانید با مواد شوینده مرغوب و مناسب برای فرش های دستباف، شستشو تابلو فرش را آغاز نمایید. برای این منظور بعد از حل کردن مواد شوینده در آب سرد، به کمک اسفنجی تمیز محلول را بر روی سطح تابلو فرش می کشیم تا تمیز و شسته شود.

بعد از شستشو و تمیز کردن تابلو فرش دستباف باید اقدام به خشک کردن آن نمایید.

تابلو فرش را بر روی سطحی قرار دهید تا با تبخیر آب و رطوبتی که در روند شستشو جذب الیاف آن شده است بخار شده و خشک شود. اما دقت نمایید که تابلو فرش نباید به صورت مستقیم در معرض نور خورشید قرار گیرد زیرا ممکن است باعث از بین رفتن رنگ آن شود.

 

نحوه ازمایش رنگ دادن فرش

 

نحوه آزمایش رنگ دادن تابلو فرش

معمولا فرش های دستباف در هنگام شستشو رنگ می دهند. اگر بدون بررسی اقدام به شستشو فرش نمایید با رنگ دادن فرش موجب قاطی شدن رنگ ها و خراب شدن تابلو فرش می شود. از همین رو باید حتما قبلا از هر اقدامی ابتدا این موضوع را در مورد فرش های دستباف مورد آزمایش قرار دهید.

برای این کار دستمالی تمیز و سفید را با آب ولرم خیس نمایید سپس به گوشه کوچکی از فرش بزنید. اگر دستمال شما رنگی نشد به معنای ان است که فرش دستباف رنگ نمیدهد اما اگر بعد از کشیدن دستمال بر روی تابلو فرش رنگی شد و رنگ داد باید طبق اصولی خاصی اقدام به شستشو نمایید که در این صورت بهتر است از قالیشویی های معتبر و حرفه ای کمک بگیرید.

نکات مهم شستشوی تابلو فرش

  1. در هنگام شستشو تابلو فرش دستباف دقت کنید که از برسی نرم استفاده نمایید تا الیاف فرش دچار آسیب نشوند.
  2. انتخاب مواد شوینده و شامپو فرش از نکات مهم و حائز اهمیت در شستشوی فرش است. پس با تحقیق و آگاهی از نوع فرش بهترین مواد شوینده را انتخاب نمایید.
  3. دقت کنید که هیچگاه از آب گرم برای شستشوی تابلو فرش دستباف استفاده نکنبد. زیرا می تواند باعث قاطی شدن رنگ های فرش شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی که درهنگام شستشو تابلو فرش در منزل باید رعایت کنید را معرفی نماییم. اما مجددا تاکید می کنیم که مناسب ترین گزینه برای شستشوی فرش دستباف و تابلو فرش سپردن ان به بهترین قالیشویی در مشهد است.

قالیشویی عطاریان به صورت تخصصی و حرفه ای اقدام به شستشوی انواع تابلو فرش های دستباف می کند. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید؛ می توانید همه روزه با کارشناسان قالیشویی عطاریان تماس بگیرید.

شماره تماس با قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.