معرفی روش های موگیری فرش

روش های موگیری فرش در قالیشویی

روش موگیری فرش در قالیشویی عموما به دو صورت زیر انجام می شود.

  1. موگیری به روش دستی
  2. موگیری به روش ماشینی

موگیری به روش دستی

در این شیوه افراد متخصص به هنر فرش و ترمیم آن، با وسایلی همچون تیغ های دستی و قیچی های مخصوص اقدام به موگیری از فرش ها می کنند. البته دقت نمایید که باید قبل از انجام هر کاری ابتدا جنس و نوع فرش مورد بررسی قرار گیرد. سپس با توجه به این موضوع روش و وسایل مورد نیاز انتخاب شود.

 

موگیری دستی فرش

 

موگیری به روش ماشینی

شیوه دومی که برای موگیری فرش می توان انجام داد؛ به شیوه ماشینی است. در این روش ماشین آلات موگیری جایگزین تیغ های دستی می شود. ساختار این ماشین ها از یک تیغ تیز در ابتدای آن، از یک شانه در اواسط دستگاه و در انتها نیز از مخزنی برای جمع آوزی پرزها و موهای فرش تشکیل شده است.

شانه موجود در این دستگاه، ابتدا فرش را یکدست کرده و به کمک تیغی که در دستگاه وجود دارد اقدام به جمع آوری پرزهای اضافه بر روی فرش می کند.

دستگاه موبری فرش از 2 دینام تشکیل شده است که یکی از آنها به تیغی که در ابتدای دستگاه تعبیه شده، متصل می باشد و دینام دیگر به مخزن جمع آوری پرزها و موها وصل است.

آموزش موگیری فرش در منزل

شیوه های بیان شده در بخش های قبل، راه های موگیری توسط قالیشویی است. اما بعضی از افراد تمایل دارند که در خانه اقدام به موگیری فرش نمایند. از همین رو قالیشویی در مشهد به شما شیوه های موگیری فرش در منزل را نیز به صورت اختصار معرفی می کند.

اولین و ساده ترین روش برای موگیری فرش در منزل استفاده از آب و حوله است. در این شیوه شما کمی آب را بر روی فرش اسپری کرده و سپس با حوله بر روی سطح فرش می کشید. در این حالت تمامی پرز و موهای فرش به حوله جذب می شود.

راه دیگری که برای موگیری فرش وجود دارد جاروبرقی است. در این حالت ابتدا پرزگیر جاروبرقی را تمیز کرده و سپس فرش را جارو نمایید. الیته بیان این نکته ضروری است که در این شیوه موهای زیادی بر روی سطح فرش باقی خواهد ماند.

راه سومی که می توانید با آن موهای زائد فرش را تمیز کنید؛ استفاده از موگیر فرش است. بعد از خرید موگیر آن را بر روی فرش کشیده تا موها جذب شود. این شیوه برای افرادی که حیوانات خانگی دارند بسیار راهگشا و مفید است.

اما به طور کلی توصیه می کنیم حتی اگر می خواهید فرش خود را برای شستشو به قالیشویی بسپارید قبل از تحویل آن به مراکز شستشوی فرش، ابتدا آن را موگیری و جارو کنید تا نتیحه بهتری حاصل شود. زیرا قالیشویی ها در صورتی اقدام به موگیری می کنند که شما ثبت سفارش نمایید در غیر این صورت مستقیما وارد مرحله شستشو شده و به دلیل کثیفی فرش نتیحه خوبی حاصل نمی شود.

همچنین اگر موگیری فرش برایتان کار دشواری است می توانید از روفرشی استفاده نمایید تا نیازی به موگیری پیدا نکنید.

جمع بندی

در این مقاله به 2 شیوه موگیری فرش پرداختیم. برای این منظور می توانید علاوه بر سپردن فرش ها به قالیشویی، در منزل نیز اقدام به تمیز کردن موهای زائد فرش نمایید.

امیدواریم روش های گفته شده در این مقاله بتواند به شما در داشتن فرشی تمیز و بدون مو و پرز کمک نماید.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید از طریق شماره قالیشویی در مشهد با ما تماس بگیرید تا کارشناسان فرش شناسی قالیشویی عطاریان به شما کمک نمایند.

 

شماره قالیشویی عطاریان

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.