هر آنچه که باید درباره بخارشویی مبل در منزل بدانید

نحوه استفاده از دستگاه بخارشوی

برای تمیز کردن مبل در منزل باید از دستگاه بخارشوی استفاده نمایید. برای استفاده از آن ابتدا مقداری آب مقطر در آن ریخته و به برق بزنید. بعد از گذشت زمان اندکی، آب  تبخیر شده و بخار زیادی از دستگاه خارج می گردد.

بخار شدیدی که بخارشوی دارد باعث می شود علاوه بر گرد و غبار، اگر حشره ای نیز در بین سطوح مبل قرار داشته باشد نیز از بین برود.

بهتر است برای پیشگیری از بیماری های ناشی از وجود گرد و غبار، هفته ای 1 بار این کار را انجام دهید.

 

نکات بخارشویی مبل

نکات مهم در بخارشویی مبل در منزل

بهترین قالیشویی در مشهد با توجه به تجاربی که در زمینه شستشوی مبل دارد؛ پیشنهاد می دهد که قبل از انجام بخارشوی مبل، ابتدا سطح مبل و تشک های ان را با جاروبرقی تمیز نمایید. زیرا اگر کثیفی بر روی انها باشد با انجام بخارشوی کثیفی پخش شده و موجب لکه دار شدن بیشتر مبل می گردد. همچنین دقت نمایید که برای تمیز کردن مبل ها از سَری مخصوصی که هنگام خرید بخارشوی در جعبه وجود دارد استفاده نمایید.

البته دقت کنید که اگر لکه ای از قبل بر روی مبل است؛ باید ابتدا اقدام به لکه بری آن نمایید. برای این منظور 2 راه پیش روی شماست. اولین راه این است که می توانید با سپردن مبل به قالیشویی در مشهد لکه بری آن با بالاترین کیفیت انجام گیرد. روش دومی که می توانید انجام دهید از بین بردن لکه با مواد شوینده در منزل است. اما باید دقت کنید که مبل دچار کثیفی و یا تفاوت رنگ منطقه تمیز شده با سایر مناطق مبل نشود.

سپس بعد از تمیز شدن مبل اقدام به خشک کردن آن نمایید. استفاده از کولر، پنکه و یا باز گذاشتن پنجره ها می تواند باعث تسریع فرآیند خشک شدن آن شود. اما دقت نمایید که خشک شدن اصولی و صحیح و کامل مبل بسیار مهم است در غیر این صورت رطوبت در درون تشک و سطح آن باقی مانده که علاوه بر اینکه موجب ایجاد بویی ناخوشایند می شود کیفیت و طول عمر مبل را نیز کم می کند.

نکته حائز اهمیت در شستشوی مبل با بخارشوی برای مبل های مخمل است. مخمل به دلیل حساسیتی که دارد بهتر است از این شیوه برای تمیز کردن آن استفاده نشود اما اگر می خواهید مبل های مخمل خود را به وسیله بخارشوی تمیز نمایید؛ ابتدا باید پارچه ای خیس را بر روی قسمتی از آن بکشید. اگر رنگ نداد، بخارشویی آن را انجام دهید.

بهترین شیوه بخارشویی مبل

همانطور که در بخش های قبلی مقاله اشاره کردیم برای شستشو و بخارشوی مبل ها می توانید آنها را به قالیشویی های معتبر نیز بسپارید. در قالیشویی ها، بخارشویی به وسیله دستگاه های صنعتی به روز و تخصصی انجام می شود که موجب افزایش طول عمر مبل و تمیز شدن آنها می گردد. از همین رو بهترین گزینه سپردن مبل ها به قالیشویی است.

جمع بندی

در این مقاله به نکات مهم درباره شیوه بخارشویی مبل در منزل پرداختیم. همچنین نکات حائز اهمیت هنگام بخارشویی را نیز بیان نمودیم.

قالیشویی عطاریان با سالها سابقه در حوزه شستشوی انواع فرش و بخارشویی مبل می تواند شما را در این راه یاری رساند.

ما در عطاریان با ارائه خدماتی مانند ترمیم فرش، رفو، شستشوی انواع مبل و خوشخواب و... در کنار شما هستیم. کافیست با شماره قالیشویی در مشهد تماس بگیرید تا تیم پشتیبانی ما شما را راهنمایی نمایند.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.