معرفی شیوه های خشک کردن فرش در منزل

آیا میتوانیم در منزل فرش را به خوبی خشک کنیم؟

حتما میدانید امروزه بیشتر هموطنان ما از روش های جدید و به روز برای شستشوی فرش های خود استفاده میکنند. اما بسیاری از آنها هیچ توجهی به نحوه خشک کردن فرش های خود ندارند. اکثر افراد فرش یا موکت خود را روی طناب یا روی پشت بام پهن میکنند تا زیر نور خورشید خشک شود. البته آفتاب بهترین گزینه برای خشک کردن قالی ها میباشد اما باید دقت داشته باشید که تار و پودهای فرش شما از بین نرود.

همچنین برای خشک کردن فرش یا موکت در منزل، به هیچ وجه از وسایل گرمایشی مانند بخاری، شوفاژ یا هیتر برقی استفاده نکنید. این وسایل به فرش ها آسیب خیلی جدی وارد میکنند، به این دلیل که حرارت زیادی دارند و این حرارت به صورت مستقیم به فرش میخورد. همین موضوع برای سوختن فرش شما کافی است. بنابراین بهتر است هیچوقت از این وسایل برای خشک کردن فرش های خود استفاده نکنید.

بهترین راه خشک کردن فرش

همانطور که در بالا گفتیم اگر قسمتی از فرش شما مرطوب یا خیس است، بهترین راه این است که ابتدا آب را از روی فرش جمع کنید، سپس فرش خود را در جایی آویزان کنید یا آن را در فضای بیرون قرار دهید تا کامل خشک شود. اما اگر فرش شما خیلی خیس شده است، شما نیاز دارید تا روش های دیگری را برای خشک کردن به کار ببرید.

در ادامه برخی از روش های خشک کردن فرش را به شما توضیح میدهیم.

خشک کردن فرش

خشک نمودن سریع فرش

در ابتدا زیر فرش خود را بررسی کنید تا خیس نباشد، سپس با استفاده از یک دستمال یا حوله روی مناطقی که به شدت خیس است بکشید یا فشار دهید. با اینکار حوله و دستمال آب را به خود جذب میکند و به خشک شدن فرش کمک میکند.

فرش خود را وکیوم کنید

اگر فرش خیس دارید میتوانید با استفاده از دستگاه وکیوم آن را خشک کنید. حتما به این موضوع دقت داشته باشید که از جارو برقی خانگی برای وکیوم کردن و کشیدن آب استفاده نکنید. همچنین اگر قصد خرید دستگاه وکیوم دارید به این نکته دقت کنید که اکثر این دستگاه ها برای خشکشویی فرش طراحی شده اند. بنابراین استفاده از آنها برای خشک کردن فرش خیس میتواند برای دستگاه خطرناک باشد.

رطوبت را تبخیر کنید

یکی دیگر از راه های خشک کردن فرش های نم دار، این است که با استفاده از دستگاه هایی که باعث تبخیر و خشک کردن رطوبت میشوند، مانند " سشوار " فرش خود را خشک کنید. دقت داشته باشید که در این روش هم باید قسمت زیر فرش را چک کنید که خیس نباشد.

مقایسه خشک کردن فرش در منزل و قالیشویی

مسلما فرش ها در قالیشویی به صورت تخصصی تری خشک میشوند. علت این موضوع هم این است که کارکنان قالیشویی با توجه به دانش خود نوع فرش را در نظر میگیرند و با توجه به این موضوع از تجهیزات و دستگاه های مناسب برای خشک کردن فرش یا موکت استفاده میکنند.

فرآیند شستشو تا خشک کردن یک فرش یا موکت در قالیشویی به دست افراد ماهر و با استفاده از تجهیزات تخصصی انجام میشود. این در حالی است که فرآیند خشک کردن فرش در منزل معمولا به این شکل است که فقط یک گزینه وجود دارد، آن هم پهن کردن فرش یا موکت زیر نور آفتاب است. علاوه بر این خشک کردن فرش در منزل، معمولا زمان بسیار زیادی میخواهد، اما در قالیشویی اینگونه نیست و فرش ها خیلی سریعتر خشک میشوند.

نتیجه گیری

در صورتی که شما عزیزان به شماره قالیشویی در مشهد برای خدمات شستشو یا خشک کردن فرش احتیاج داشتید، میتوانید با همکاران ما در قالیشویی عطاریان تماس حاصل فرمایید.

این قالیشویی با کوله باری از تجربه توانسته برند خود را به عنوان قالیشویی در مشهد بین همشریان عزیز جا انداخته و بهترین خدمات را برای شستشو و خشک کردن فرش با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه دهد.

در این مطلب در مورد روش های خشک کردن فرش در منزل صحبت کردیم و راه های آن را به شما معرفی کردیم. همچنین در قسمتی از مقاله ذکر شد که برای خشک کرد فرش یا موکت به هیچ وجه از دستگاه های گرمایشی استفاده نکنید، زیرا ممکن است فرش را بسوزانند.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.