اقدامات لازم قالیشویی ها در زمان کرونا

شستن فرش با رعایت پروتکل بهداشتی

همانطور که میدانید ویروس کرونا به دلیل سنگین بودن، مدت کمی در هوا ماندگار است و کم کم به زمین میچسبد، بنابراین کف کفش و روی زمین آلوده ترین مناطق هستند و ممکن است شما هنگامی که از بیرون می آیید یادتان برود کفش یا جوراب خود را در بیاورید و فرش های خود را آلوده کنید. قالیشویی عطاریان توانسته با رعایت پروتکل های بهداشتی و با استفاده از دستگاه های تمام مکانیزه تمام تار و پود فرش های مشتریان خود را ضد عفونی کند.

نحوه عملکرد قالیشویی در زمان کرونا

بدون شک سلامتی مهمترین نعمتی است که خداوند به انسان ها داده است، از این رو برای حفظ این نعمت الهی باید مراقب برخی از تصمیمات خود باشیم. اگر قصد دارید فرش های خود را به قالیشویی برای شستشو بسپارید، بهتر است عملکرد آن را در زمان کرونا در نظر بگیرید. در ادامه به برخی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید؛ اشاره میکنیم.

مواد شوینده ای شستشوی فرش

یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که بدانید حتما قالیشویی که انتخاب کرده اید از مواد شوینده و آنتی باکتریال، که مورد تایید وزارت بهداشت است جهت ضد عفونی و از بین بردن میکروب ها استفاده می کند.

 

شستشوی فرش

 

استفاده پرسنل قالیشویی از ماسک و دستکش

با توجه به اینکه برخی از پرسنل قالیشویی مدام در حال رفتن به خانه افراد مختلف هستند تا فرش ها را تحویل بگیرند یا تحویل دهند، یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید استفاده پرسنل از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده است. زیرا اگر یکی از پرسنل مبتلا به ویروس کرونا باشد میتواند به شما هم انتقال دهد.

استفاده از کارتخوان هنگام دریافت وجه

با توجه به اینکه ویروس کرونا میتواند به اجسام بچسبد، پول نقد یکی از آلوده ترین اجسام ممکن است. پس حتما دقت داشته باشید که قالیشویی منتخب شما از دستگاه کارتخوان برای دریافت وجه استفاده کند.

عدم  پرسنل هنگام دریافت یا تحویل فرش با اجسام دیگر تماس نداشته باشند

همه ما میدانیم که اگر فرد مبتلا با اجسام تماس داشته باشد، ممکن است آن اجسام هم آلوده شوند. بنابراین حتما مراقب باشید که پرسنل قالیشویی با اجسام منزل تماس نداشته باشند.

عدم ورود پرسنل قالیشویی با کفش

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، آلوده ترین مکان، کف زمین و کف کفش است. بنابراین پرسنل قالیشویی به هیچ وجه حق ندارند با کفش وارد منازل مشتریان شوند.

نقش قالیشویی ها در شیوع یا مهار ویروس کرونا

مسلما هر شرکتی در اندیشه ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود است تا بتواند بازار خودش را توسعه داده و مشتریان خود را راضی نگه دارد. یک قالیشویی معتبر باید سعی کند در ابتدای امر به سلامت پرسنل خود اهمیت دهد و تمامی پروتکل های بهداشتی و فردی را رعایت کند. این پروتکل ها باید در فرآیند شستشو و ضدعفونی کردن فرش و موکت هم به صورت کامل رعایت شود. همچنین وسایل مورد استفاده در قالیشویی باید به صورت مداوم ضد عفونی شوند و برای شستن فرش، موکت و قالی حتما از مواد شوینده معتبر استفاده شود. تابش مستقیم آفتاب به فرش میتواند باعث از بین رفتن هرگونه ویروس و میکروب شود، بنابراین قالیشویی ها باید ضمن خشک کردن فرش ها با دستگاه، آنها را در معرض نور خورشید هم قرار دهند.

جمع بندی

اگر قالیشویی که برای شستشوی فرش های خود انتخاب میکنید، نتواند موارد یاد شده در این مطلب را رعایت کند، در ابتدا خود شرکت و تمامی پرسنلش را در معرض ویروس کرونا قرار میدهد، سپس تمامی منازلی که مشتریان فرش های خود را به آن قالیشویی سپرده اند؛ درگیر ویروس کرونا می شود. همه ما میدانیم که رعایت پروتکل های بهداشتی برای سلامتی از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین اگر به دنبال قالیشویی در مشهد یا شهرهای دیگر هستید، حتما نکات گفته شده در این مقاله را رعایت کنید.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.