از بین بردن لکه لوازم آرایش از روی فرش

آیا لکه لوازم آرایشی از روی فرش پاک می شود؟

معمولا لکه های ایجاد شده از لوازم آرایش، لکه های روغنی هستند، پس کار شما برای پاک کردن آنها آسان نیست. بنابراین باید از حلال های مخصوص خشک شویی استفاده کنید و همواره این نکته را به یاد داشته باشید که لکه های لوازم آرایشی، لکه هایی سخت است و برای پاک کردن آنها از مواد شستشوی رایج استفاده نمیشود.

دقت داشته باشید که لکه های ناشی از لوازم آرایش را باید هرچه سریعتر و تا وقتی تازه است پاک کنید. همچنین به هیچ وجه بر روی لکه نکشید زیرا نه تنها پاک نمیشود، بلکه باعث پخش شدن آن میشود.

پاک کردن رژ لب از روی فرش

لکه رژلب یکی از لکه های چرب و روغنی است که در همان لحظه نسبت به پاک کردن آن باید اقدام نمایید. در ابتدا سعی کنید با کارد یا چسب نواری هرچقدر که امکان دارد از روی فرش رژلب بردارید. سپس یک کاسه آب و کف درست کنید و با استفاده از یک اسفنج به آرامی روی لکه بکشید. دقت داشته باشید که اینکار فقط باعث کم رنگ شدن لکه میشود، در صورتی که تمایل دارید لکه به صورت کامل پاک شود، میتوانید با کارشناسان ما در قالیشویی عطاریان تماس بگیرید.

پاک کردن پنکک از روی فرش

کرم پودر یا پنکک هم مانند رژ لب، لکه چرب و روغنی روی فرش شما ایجاد میکند. بنابراین مراحل پاکسازی کرم پودر از روی فرش مانند مراحل پاکسازی رژ لب است. تنها تفاوت این دو مورد در این است که به دلیل چربی بیشتر کرم پودر توصیه میکنیم تا یک دستمال آغشته به تینر روی لکه قرار دهید تا به آن جذب شود.

در صورتی که کرم پودر شما روی فرش خرد شده است، حتما با استفاده از یک فرچه، پودرهای که در بین تار و پود فرش است را پخش کنید تا به فرش جذب نشوند.

پاک کردن لاک از روی فرش

همانطور که میدانید لاک یکی از لوازم پر مصرف است که امروزه تقریبا تمامی بانوان از انواع آن استفاده میکنند. برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش میتوانید از یک پارچه تمیز استفاده کنید و مقدار لاکی که ریخته شده را به صورت عمودی از روی فرش بردارید. دقت کنید که پارچه را به صورت افقی روی فرش نکشید، زیرا اینکار باعث پخش شدن لکه خواهد شد.

اگر رنگ فرش شما روشن است، میتوانید بعد از اینکه لاک را با دستمال برداشتید، از محلول های پاک کننده لاک که استون دارد استفاده کنید. اما اگر فرش تیره دارید باید از یک قطره چکان که الکل دارد استفاده نمایید و روی فرش بریزید، سپس با یک پارچه تمیز روی لکه بکشید تا فرش تمیز شود.

 

از بین بردن لکه لاک

 

پاک کردن ریمل از روی فرش

متاسفانه پاک کردن لکه ریمل یا مژه ابرو، از پاک کردن لکه های دیگر سخت تر است. به علت چربی زیاد در این لکه ها حتما باید از محلول های روغنی که در خشکشویی ها موجود است استفاده نمایید. در حقیقت آنزیم هایی که در محلول های روغنی وجود دارد، میتواند چسبندگی ریمل را از بین ببرد.

در ابتدا تا حد امکان مقدار اضافی از ریمل را با استفاده از یک کارد از روی فرش جمع کنید. مقداری از محلول را روی لکه بریزید و اجازه دهید چند دقیقه روی لکه بماند. حالا با استفاده از یک حوله یا دستمال تمیز، به روی لکه ضربه بزنید. اگر پس از آن لکه تمیز نشد دوباره همین مراحل را تکرار کنید. سپس با استفاده از یک حوله نم دار، محل لکه را تمیز کنید و بعد از آن با یک حوله خشک رطوبت ایجاد شده روی فرش را از بین ببرید.

جمع بندی

از بین بردن لکه های لوازم آرایشی از روی فرش یک کار تخصصی است که بسیار حساس می باشد. در صورت انجام غیر اصولی اینکار ممکن است آسیب جدی به فرش وارد کنید. به طور کلی ما در این مقاله سعی کردیم رایج ترین لکه هایی که از لوازم آرایشی روی فرش ایجاد میشود را برای شما شرح دهیم. در صورتی که نیاز به مشاوره داشتید، میتوانید با قالیشویی در مشهد تماس حاصل فرمایید.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.