آموزش شستشوی فرش های رنگ روشن در منزل

شیوه تمیز کردن فرش رنگ روشن

به طور کلی گاهی ممکن است لکه ای بر روی فرش ایجاد شود که نخواهید فرش را به قالیشویی ببرید در این صورت می توانید به وسیله روش های خانگی اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

این موضوع در فرش های کرم رنگ و روشن بیشتر اتفاق می افتد زیرا این نوع از قالی به دلیل رنگ روشنی که دارد وجود لکه و کثیفی را بیشتر نشان می دهد.

اولین موضوعی که برای تمیز کردن فرش مهم است بررسی جنس و نوع قالی می باشد. زیرا باید با توجه به جنس آن بهترین مواد شوینده و تمیزکننده را انتخاب نمایید تا به فرشتان آسیبی وارد نشود.

سپس بعد از انتخاب ماده شوینده مناسب، محلول آب و سرکه را همراه با کمی مایع ظرفشویی یا شامپو فرش درست کنید. محلول به دست امده را بر روی لکه های فرش اسپری کرده و با دستمال بر روی فرش بکشید.

گاهی ممکن است به دلیل قدیمی بودن لکه و یا تیره بودن آن نیاز باشد که دستمال را زمان زیادی بکشید تا لکه کمرنگ شود.

اگر با محلول آب و سرکه و مایع ظرفشویی لکه ایجاد شده از بین نرفت می توانید کمی سفیدکننده نیز به آن اضافه نمایید. اما دقت کنید که محلول حاوی سفیدکننده را برای مدت زمان زیادی بر روی فرش قرار ندهید تا باعث از بین رفتن بافت آن نشود.

بعد از طی مراحل گفته شده باید اقدام به آبکشی فرش نمایید. برای این منظور می توانید لگنی را زیر فرش قراردهید و آب را بر روی آن بریزید. سپس در معرض نور آفتاب قرار داده تا خشک شود. همچنین می توانید از وسایل گرمایشی برای سرعت بخشی به روند خشک شدن فرش نیز استفاده کنید.

 

شیوه شستشوی فرش کرم

 

نکات مهم برای نگهداری از فرش های کرم و روشن

برای افزایش طول عمر فرش و نگهداری از قالی با رنگ روشن بهتر است نکاتی را رعایت کنید.

  1. فرش های کرم رنگ را در معرض گرد و خاک قرار ندهید. زیرا گرد و غبار به داخل فرش نفوذ کرده و باعث می شود حتی بعد از شستشوی فرشتان حالت تیره رنگی بگیرد.
  2. برای حفظ کیفیت فرش و آسیب نرسیدن به آن از شوینده ها و محلول های صنعتی استفاده نکنید.
  3. قبل از انجام هر کاری ابتدا مطمئن شوید که فرشتان رنگ نمیدهد. در غیر این صورت زمینه فرش تغییر رنگ داده و جلوه و زیبایی خود را ا ز دست می دهد.
  4. قبل از شستشوی قالی بهتر است فرش را تمیز نمایید تا گرد و غبار ظاهری فرش از بین برود.

سخن آخر

برای شستشوی فرش کرم علاوه بر روش گفته شده در این مقاله می توانید از قالیشویی در مشهد نیز کمک بگیرید. البته به خاطر داشته باشید که فرش های روشن از حساسیت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل باید در انتخاب قالیشویی دقت زیادی داشته باشید تا دچار مشکل و یا تغییر رنگ نشود. از همین رو، ما در قالیشویی عطاریان با استفاده از بهترین وسایل و متد روز دنیا اقدام به شستشوی انواع فرش و گلیم می نماییم.

برای این منظور می توانید با شماره های قالیشویی تماس گرفته تا نیروهای ما در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.