کدر شدن فرش ماشینی | راه های جلوگیری از کدر شدن فرش

چرا فرش کدر می شود؟

دلایل زیادی را می توان برای کدر شدن فرش ها یاد کرد اما یکی از اصلی ترین عوامل آن را می توان رفت و آمد زیاد بر روی فرش نام برد. عامل دیگری که در کدر شدن فرش نقش زیادی دارد؛ گرد و غبار است. اگر در نزدیکی منزلتان، ساختمانی در حال ساخت بوده و یا پنجره ها باز باشد فرش زودتر از روال همیشه دچار کدری و تیره شدن می شود.

یکی از راه هایی که می توانید از بروز این اتفاقات جلوگیری کنید نظافت و جاروکشیدن به صورت منظم است. همچنین نور آفتاب نیز باعث تغییر رنگ فرش می شود به همین دلیل می توان استفاده از روفرشی را یکی از شیوه های مفید در این زمینه دانست. علاوه بر آنکه روفرشی باعث می شود از کدر شدن نیز جلوگیری نماید.

عامل دیگری که باعث کدر شدن رنگ فرش می شود؛ شستشوی نامناسب است. باید برای شستن فرش ها از آب ولرم استفاده کنید.استفاده از آب داغ یکی از آسیب های جدی است که به فرش ها وارد می شود زیرا علاوه بر آسیب رساندن به بافت های فرش موجب از بین رفتن رنگ فرش و کدر شدن آن نیز می گردد.

همچنین اگر بعد از شستشو به صورت درست و اصولی، فرآیند خشک شدن فرش طی نشود؛ آب های مانده در الیاف فرش موجب از بین رفتن رنگ ها و کدر شدن فرش می شود.

 

کدر شدن فرش

چگونه فرش کدر را شفاف کنیم؟

اگر با کدر شدن فرش رو به رو شدید یکی از شیوه های آن سپردن فرش به قالیشویی است. در قالیشویی ها با استفاده از دستگاه ها و شیوه های به روز می توانند فرش های کدر را روشن کرده و به ان جلا ببخشند.

البته دقت کنید که باید قالیشویی معتبر و با کیفیت را انتخاب نمایید در غیر اینصورت ممکن است فرستان بعد از شستشوی دچار مات شدن رنگ فرش شود. یلیل این موضوع نیز استفاده از مواد شوینده نامرغوب است.

جمع بندی

در این مقاله به عوامل رایجی که موجب از بین رفتن رنگ فرش می شود؛ پرداختیم. از انجایی که فرش های ماشینی نسبت به فرش دستباف از کیفیت پایین تری برخوردار هستند؛ از بین رفتن رنگ های آن یا کدر شدن رنگ فرش، اتفاقی طبیعی است که برای اکثر افراد رخ می دهد. اما با آگاهی از اقداماتی که موجب رخ دادن این اتفاقات می شود؛ می توانید تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری نمایید.

یکی از راه های جلوگیری از کدر شدن فرش، سپردن شستشو فرش به قالیشویی ها است.

ما در قالیشویی در مشهد ، با ارائه خدماتی حرفه ای و با بهره مندی از تیمی مجرب و استفاده از وسایل به روز شستشوی فرش می توانیم شما را یاری رسانیم.

عطاریان می تواند به شما در شستشوی موکت، خوشخواب، قالیچه و گلیم، ترمیم و رفو فرش، ریشه زنی و سایر خدمات مرتبط با قالیشویی کمک نماید. کافیست با ما تماس بگیرید تا تیم حرفه ای ما در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و از خدمات ما بهره مند شوید.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.