نکات مهم در انتخاب کفپوش برای اتاق کودک

خرید کفپوش

شاید برای شما سوال ایجاد شده باشد که چرا برای اتاق فرزندتان باید کفپوش مناسبی را انتخاب کنید؟ پاسخ این است که در زمان کودکی، فرزند شما دارای تحرکات فراوانی می باشد و ممکن است با زمین خوردن بر روی زمین اتفاقات و صدمات ناگواری برای آن اتفاق بیافتد. با انتخاب یک کفپوش مناسب شما باعث می شوید تا کودک دلبندتان از خطرات پیش رو کاملا ایمن بماند و همچنین در حین بازی کردن آن دیگر شما نگران خطرات پیش روی آن نخواهید.

موکت و فرش

استفاده از فرش و موکت برای اتاق کودکان زیاد پیشنهاد نمی شود، زیرا این گزینه ها برای کودکان نوپا مناسب نیست و تنها برای خالی نبودن سطح زمین استفاده می شود. معمولا از موکت و فرش برای اتاق کودکان بالای 6 سال بیشتر استفاده می شود و برای سنین پایین تر از کفپوش های مخصوص باید بکار بگیرید.

ویژگی های فرش برای استفاده در اتاق کودک

  • عایق بودن مهم ترین ویژگی فرش است و با استفاده از آن می توانید از انتقال سر و صداهای حین بازی جلوگیری کنید.
  • فرش های با تراکم بالا برای کودکان خردسال نیز استفاده می شود و این فرش ها به دلیل تراکم خود کاملا نرم هستند و کودکانتان می توانند به راحتی بر روی آن چهار دست و پا راه بروند.
  • تنوع در طرح و رنگ فرش زیاد است و اگر شما تمایل به خرید دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از طرح های کودکانه خرید کنید.
  • اگر اتاق کودک شما دارای فضای کوچکی است، می توانید با انتخاب یک فرش روشن باعث بزرگتر دیده شدن آن اتاق شوید.
  • از لحاظ نظافت شاید شما دارای وسواس زیادی باشید، با پهن کردن فرش در اتاق کودک شما قادر هستید تا هر وقت لازم شد فرش خود را بشویید.

معایب استفاده از موکت برای اتاق کودک

  • برای تهیه فرش و موکت با تراکم بالا شما نیازدارید تا هزینه بیشتری را صرف کنید و در صورتی که این امکان برایتان میسر نیست، استفاده از این مورد گزینه مناسبی نیست، زیرا موکت های با تراکم پایین دارای قابلیت ضربه گیری نیستند.
  • کودک شما اگر چهار دست و پا می کند، ممکن است در حین انجام این کار پرزهای زیادی به درون دهان آن برود. باید بدانید که پرزها به مرور زمان باعث ابتلا به آسم را شدت می دهند.
  • فرش ها به دلیل بافتشان باعث می شوند تا گرد و غبار زیادی را در خود جذب کنند. برای رفع این مورد شما می بایست به صورت روزانه آن ها را جارو کنید. اگر شما دارای یک کودک بازیگوش هستید و فرش های شما را بسیار کثیف می کند، می توانید برای رفع این مشکل مقاله چگونه انواع لکه ها را از روی فرش تمیز کنیم را مطالعه کنید.

 

 

کفپوش پارکت

این نوع از کفپوش ها برای کودکانی که مبتلا به آسم هستند پیشنهاد می شود و به دلیل اینکه جنس پارکت از چوب است، هیچ گونه پرز و گرد و غباری روی سطح آن جای نمی گیرد. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل سطح صاف این کفپوش ها، شما قادر هستید تا با استفاده از یک طی نخی آن ها را نظافت کنید.

کفپوش چوب پنبه

این نوع از کفپوش های اتاق دارای نرمی خاصی هستند. همانظور که از نام این نوع مشخص است و اگر شما ویژگی نرم بودن اتاق برایتان بسیار حائز اهمیت است، ما به شما این کفپوش را توصیه می کنیم. همچنین کف پوش های چوب پنبه جزو پر فروش ترین محصولات در بین رقبای خود هستند.

ویژگی های کف پوش چوب پنبه

  • بخاطر وجود مواد آنتی باکتریال و ضد میکروب در این نوع کفپوش، فرزند شما دچار بیماری های عفونتی نخواهد شد.
  • به دلیل استفاده از چوب و پنبه ی فشرده شده، شما می توانید در اتاق کودکان مبتلا به آسم و حساسیت از کف پوش های چوب پنبه استفاده کنید.
  • با توجه به موارد ذکر شده شما نیازی نیست تا کفپوش های خود را به صورت متوالی بشویید و تنها کافیست به صورت دوره ای اقدام به انجام این کار کنید.
  • شکل این کفپوش ها به صورت پازل و تکه تکه می باشد و در صورتی که یک تکه از پوشش اتاق کودکتان آسیب دید، شما قادر هستید با تعویض یکی از پازل های معیوب شده، این مشکل را کاملا برطرف کنید.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل در بین مردم کاملا شناخته شده است و این موضوع به این خاطر است که دارای مقاومت در جذب آب و کثیفی ها می باشد. برای خرید این محصول باید دقت کنید تا جنس اصلی آن را به شما بدهند،  زیرا جدیدا کفپوش های تقلبی با نام کفپوش وینیل به مردم فروخته می شود.

کفپوش از جنس پلاستیک

بافت این کفپوش از پلاستیک فشرده که به نام گرانول شهرت دارد بیشتر شناخته می شود. ماده این کفپوش از پلاستیک های بازیافتی تشکیل می شود. همچنین در بعضی از موارد مشاهده شده که از مواد نا مرغوب در ساخت آن ها استفاده شده است.  این نوع بیشتر در مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش های وینیل را شاید شما در شهربازی های پارک دیده باشید.

یکی از مهم ترین ایرادات کفپوش لاستیکی را می توان به بوی بد آن اشاره کرد. برای رفع این موضوع شما می بایست آن را در معرض آفتاب و هوای آزاد قرار دهید و سپس در اتاق کودک خود استفاده کنید.

جمع بندی

نکات مهم در انتخاب کفپوش برای اتقاق کودک به عنوان مهم ترین بحث در طراحی و چیدمان محیط کودکان خردسال محسوب می شود. ما تلاش نمودیم تا معرفی کفپوش های موجود در بازار، شما را در امر خرید آن ها راهنمایی کنیم. همچنین باید دقت داشته باشید که این محصولات از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه هستند. در ادامه با استفاده از تجربیات کارشناسان قالیشویی در مشهد و نگارش مقالات جدید در خدمت شما خواهیم بود.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.