نکات مهم در هنگام انتخاب قالیشویی | ویژگی های قالیشویی معتبر

انتخاب بک قالیشویی مناسب برای شستشوی فرش ها همیشه یک موضوع نگران کننده برای خانم های خانه دار بوده و سوالی که همیشه ذهن آنها را به خود درگیر می کند این است که کدام قالیشویی برای شستشو قابل اعتماد است؟ به کدام قالیشویی می توان اعتماد کرد که فرش های ماشینی و بخصوص دستباف و گران قیمت در هنگام شستشو یا خشک کردن آسیبی به آن وارد نمی کند؟ کدام قالیشویی کار خود را به صورت حرفه ای و با هزینه مناسب انجام می دهد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به نکات مهم در انتخاب بهترین قالیشویی در مشهد بپردازیم. 

نکات مهم در هنگام انتخاب قالیشویی 

همانطور که میدانید شستشوی فرش ماشینی یا دستی، با استفاده از مواد شوینده و بدون دخالت دست یک کار اصولی و مهم است که این کار به دقت زیادی نیاز دارد که در نتیجه از احتمال آسیب وارد شدن به فرش ها کمتر شود. 

شستشوی جداگانه فرش دستباف و ماشینی

همان طور که می دانید فرش ها کالاهای بسیار گرانبها و زیبایی هستند که برای طول عمر بیشتر و حفظ پاکیزیکی هر چند ماه یک بار نیاز به شستشو دارند. فرش های دستبافت گره های قوی تری نسبت به فرش ماشینی دارند  و همچنین از الیاف با کیفت تر و رنگ آمیزی متفاوت نسبت به ماشینی برخوردار اند و امکان پس دادن رنگ در آن زیاد است. به همین دلیل یک قالیشویی خوب و حرفه ای باید این دو از یکدیگر جدا کند و به صورت جداگانه مورد شستشو قرار دهد تا آسیبی به فرش دستباف وارد نشود.
برای آگاهی و اطلاعات بیشتر نسبت به نحوه ی درست شست وشوی می توانید به مقاله روش های شستشوی فرش در قالیشویی مراجعه کنید.

خشکشویی، رفوگری و ترمیم

گاهی ممکن است فرش به دلیل سنگین بودن ناحیه کوچک آن دچار پوسیدگی یا پاره گی شود یا قسمتی از فرش سوختگی داشته باشد، نخ نما شدن یا پودنما شدن فرش که یکی از عیوب های شایع فرش است پیش بیاید، مسلما بهترین گزینه انتخاب مجموعه ای است که تمام این خدمات را داشته باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم قلیشویی عطاریان که به عنوان بهترین قالیشویی در مشهد از آن یاد می شود را در نظر بگیرید.

استفاده از ماشین آلات مدرن و پیشرفته 

یکی از نکات مهم انتخاب قالیشویی در مشهد، تجهیزات به روز از ماشین آلات مدرن و پیشرفته برای شستشوی فرش یا موکت است، قطعا همه ما می دانیم که شستشو با آب و مایع و به صورت دستی و سنتی برای فرش آسیب زا است. امروزه انواع دستگاه های اتوماتیک برای شستن، خشک کردن و آب گیری فرش وجود دارد که هم از نظر بهداشتی هم سرعت عمل نسبت به سنتی بیشتر است.
در قالیشویی عطاریان، تمام شستشوی فرش را با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می دهند که بهترین قالیشویی در مشهد می باشد.

 

نکات شستشو فرش

 

امانت داری 

اصول اساسی هر قالیشویی امانت داری میباشد، که از لحاظ تمیز و سالم بودن تحویل مشتری داده شود. و یکی دیگر از مشکلات این است که بعضی از قالیشویی ها از پس دادن فرش امتناع می کنند و به خصوص اگر فرش از لحاظ قیمتی دارای ارزش بالایی باشد. در آنجاست که این روند پیگیری از طریق اتحادیه برای مشتریان خسته و نگران کننده می شود. قالیشویی می بایست در این امر کاملا امانت دار باشد و به نحوه احسنت از فرش نگهداری کند.

کیفیت و ارائه خدمات 

یکی از اصلی ترین و مهمترین ملاک در انتخاب بهترین قالیشویی در مشهد، کیفیت کار این مرکز می باشد. قالیشویی تنها شامل نحوه ی شستشوی فرش نمی شود، بلکه میبایست مشتری خود را راضی نگه دارد و به نحوه ی خدمات خود را ارائه دهد که به رضایت مشتریان منجر شود، که این رضایت شامل برخورد با مشتری و تعهدات کاری می باشد.

قیمت مناسب 

قالیشویی خوب و معتبر باید زیر نظر اتحادیه عمل کند و براساس قوانین و مقررات پیش برود و همچنین قیمت ها را بر اساس اتحادیه قالیشویی مشهد ارائه دهند. بر اساس خدمات شستشوی فرش یک قیمت مناسب را در نظر بگیرید. یک نکته مهم و حائز اهمیت این است که برای خدماتی که انجام داده قیمت آن را به صورت فاکتور به مشتری ارائه دهد، تا بعد ها به مشکل برخورد نکند.

مزیت شستن فرش با دستگاه های تمام اتوماتیک

در مطالب زیر قصد داریم چند مورد از مزیت های شستن فرش با دستگاه های مدرن را به شما معرفی کنیم:

استفاده از دستگاه های پیشرفته
در قالیشویی ها استفاده از دستگاه های مخصوص جهت خاک گیری و پرزگیری فرش و شست و شو با دستگاه های به روز دنیا انجام می شود.

• خشک کردن
برای خشک کردن فرش از گرمخانه های مجهز استفاده میکنند و هر کثیفی و آلودگی بعد از شست شو بر فرش تاثیر نمی گذارد.

• استفاده از مواد شوینده
استفاده درست از مواد شوینده مخصوص در فرش ها، به عمر، رنگ و نرم شدن فرش کمک می کند. در قالیشویی با استفاده از بعضی نرم کننده ها برای لطافت فرش و زرد شدن ریشه استفاده میکنند.

• آبکشی
فرایند آبکشی با دستگاه های میباشد که به صورت یکدست و به صورت منظم طبق تاریخ تعیین شده توسط نیروهای ماهر انجام می شود.

سخن پایانی

با توجه به مطالب که گفته شد اگر به دنبال بهترین قالیشویی در مشهد هستید که بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد می توانید با کارشناسان با تجربه در قالیشویی عطاریان در مشهد تماس بگیرید. امیدواریم مطالب ارائه شده مفید و ارزش مند بوده باشد.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.