بهترین مواد شوینده برای شستشوی فرش

کدام شوینده مناسب است؟

یک شوینده مناسب می بایست بر اساس الیاف فرش انتخاب شود تا هیچ گونه آسیبی به فرش وارد نشود. در فرش های ابریشمی و گلیم ها معمولا استفاده از شوینده ی مناسب به نسبت، بیشتر از فرش های دیگر حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال شما با انتخاب یک شوینده با خاصیت اسیدی زیاد برای از بین بردن لکه های گلیم، باعث می شوید تا رنگ گلیم شما به کلی از بین برود. همچنین برای دریافت نکات بیشتر مقاله ای در خصوص روش شستن گلیم و نحوه نگهداری در سایت موجود است که در دسترس شما می باشد.

انتخاب یک شوینده خوب گاهی اوقات به لکه های ایجاد شده بر روی سطح فرش نیز نمی تواند بی ارتباط باشد. شاید شما یک لکه سخت بر روی سطح فرش خود داشته باشید و برای رفع آن نیاز دارید تا از شوینده های قوی تر استفاده کنید، برای رفع تمامی این ابهامات از شما درخواست می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شستشوی فرش با آب

یکی از بهترین مواد برای شستشو می تواند آب باشد. به این دلیل که رشته های ظریف فرش ابریشم با هر ماده شوینده ای که شسته شود آسیب خواهد دید، حال این آسیب می تواند با استفاده از یک سری از مواد شوینده با خاصیت اسیدی پایین به حداقل برسد، اما باز هم در بلند مدت اسیب خود را به فرش وارد می کند.

بسیاری از لکه ها با شستشو به وسیله آب در مرحله اول از بین نمی رود، اما با چند بار شستشو و پارو کشیدن می توانید آن ها را رفع کنید. در قالیشویی هایی که به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند معمولا از آب های با سختی کمتر از 7 استفاده می شود.

شوینده های قلیایی

خیلی وقت است که بکارگیری ماده سدیم کربنات در مواد شوینده ممنوع شده است اما باز شوینده هایی با این چنین موادی در بازار مشاهده می شود. سدیم کربنات به این شوینده ها با دما و غلظت زیادی اضافه می شوند و در زمان استفاده آن ها می بایست دمای مواد غلیایی مرتب مورد کنترل قرار گیرد. این ماده در صورت استفاده موجب می شود تا الیاف رنگی فرش آسیب ببیند و بعد از چند بار شسشتو رنگ پریدگی در ظاهر فرش به وضوح نمایان خواهد شد.

شوینده های اکسید کننده

این دسته از شوینده ها در خود ترکیبات کلر دار را همراه دارند و استفاده مداوم از آن ها باعث تخریب بافت و ریشه فرش خواهد شد. شاید برایتان سوال ایجاد شده باشد که چرا فرش هایتان بعد از دریافت از قالیشویی کاملا سست و شکننده شده اند، این امر یکی از مهم ترین معایب بکارگیری از شوینده های اکسید کننده  در شستشوی فرش است.

برای شستشوی فرش های ماشینی می توان به صورت چند ماه یکبار از این ماده استفاده کرد زیرا این فرش ها به دلیل ساخته شدن به وسیله ماشین آلات از گره های محکم تری برخوردار هستند.

 

 

شوینده های فرش

فرش به دلیل تماس مداوم با پاهای ما و قرار داشتن در معرض گرد و خاک و آلودگی های خارجی بیشتر از هر وسیله دیگری نیاز به شستشو دارد. برای انجام این کار می توانید از شوینده های مخصوص فرش استفاده کنید، زیرا این مواد صرفا به جهت رفع لکه ها و کثیفی های فرش ساخته می شوند. گاهی از اوقات بعضی از افراد با بکارگیری از روش های قدیمی از صابون و پودرهای لباسشویی برای شستشوی فرش استفاده می کنند که استفاده از این مواد کاملا اشتباه می باشد.

ویژگی های استفاده از شوینده های فرش چیست؟

اکنون می خواهیم مزایای استفاده از بهترین ماده شوینده که شوینده فرش می باشد را با ذکر چند مورد به شما بگوییم:

  • با استفاده از شوینده فرش شما باعث یک شستشو با کیفیت بالا خواهید شد.
  • شاید پاک کردن لکه های رنگی برایتان دغدغه شده باشد اما با این مواد می توانید به راحتی هر لکه رنگی که بر روی فرشتان ایجاد شده باشد را برطرف کنید.
  • یکی از عواملی که باعث آسیب به فرش می شود، خشک شدن و شکنندگی تار و پود فرش بعد از اتمام شستشو می باشد. اما مواد مخصوص شوینده فرش باعث می شود تا فرش شما بعد از اتمام مراحل شستشو کاملا نرم و لطیف شود.
  • پاک شدن کامل لکه های فرش باعث وجه تمایز این ماده شوینده در بین دیگر مواد نیز شده است.

جمع بندی

برای توضیح بهترین مواد شوینده برای شستشو فرش نیازمند این بود تا با یک قالیشویی در مشهد مشاوره ای را داشته باشیم، تا از تجربیات آن ها برای بهتر شدن این مقاله استفاده کنیم. امیدواریم که با رعایت این نکات باعث ماندگاری فرش های شما به مدت سالیانه سال شویم. همچنین با ارائه این مطالب سعی کرده ایم تا از روش های اشتباه که در بین مردم رواج پیدا کرده است سعی کردیم تا پیشگیری کنیم و در پایان امیدواریم که مطالب برایتان مثمر به ثمر واقع شده باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.