شستشوی فرش با مواد نانو

مواد نانو

نانو به ذرات ریزی می گویند، که اندازه آن 18 هزار برابر کوچکتر از قطر موی یک انسان می باشد. بعد از کشف مواد نانو شرکت های مختلف اقدام به استفاده از این ماده در صنعت های مختلف کردند، استفاده از نانو در ساخت مواد شوینده به عنوان یک انقلاب در خدمات دهی قالیشویی ها به منازل نام دارد. همچنین نانو با ساختار خود باعث می شود که ذرات فرش، مبلمان و دیگر لوازم منزلتان به خوبی نظافت شود.

ویژگی های نانو

استفاده از این ماده در شستشوی فرش باعث می شود، تا فرش ما دیگر به راحتی لکه ها را جذب نکند. این امر به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های استفاده از مواد نانو در شستشو محسوب می شود. شوینده های دارای مواد نانو با ایجاد اثر سینرژیک در بین مواد موجب می شوند، تا انحلال یا تخریب در ساختار لکه ها ایجاد شود و در نهایت آن ها به خوبی از سطح فرش یا مبل شما پاک شوند.

ما در این مقاله از بهترین قالیشویی در مشهد تجربیاتی را کسب کرده ایم که قصد داریم نحوه استفاده آن ها در قالیشویی را با هم بررسی کنیم، پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کاربرد مواد نانو در شستشوی فرش

مواد نانو جزء جدید ترین مواد شوینده محسوب می شوند که استفاده از آن در همه ی قالیشویی های بروز مرسوم شده است. همچنین استفاده از مواد نانو برای شستشوی فرش باعث می گردد تا لکه هایی که از گذشته بر روی فرش وجود داشته از بین برود.

برای شستشوی فرش با مواد نانو شما نیاز به استفاده از ماشین آلات و دستگاه های خاصی ندارید. شتسشوی فرش با نانو به صورت دستی نیز انجام می شود و کسانی که این کار را بر عهده دارند دارای تخصص های لازم در این خصوص هستند. این افراد متخصص معمولا براساس الیاف فرش شروع به انجام کار می کنند.

شوینده های نانو بهتر است یا شوینده های قدیمی؟

در گذشته ی نه چندان دور شستشوی فرش به صورت دستی و با موادی مانند صابون و جارو انجام می شد، اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور مواد شوینده ی جدید باعث شد تا بعضی از قالیشویی ها خود را با مسیر تکنولوژی همسو کنند. که در این راستا، امروزه قالیشویی های بزرگ خود را به دستگاه ها و ماشین آلات مخصوص به شستشوی فرش تجهیز کرده اند.

از سوی دیگر عمل شستشوی فرش با شوینده های قدیمی در مرور زمان باعث آسیب رسیدن به رنگ و بافت فرش هایتان می شود، اما مواد نانو علاوه بر پاک کنندگی فوق العاده از فرش های شما به خوبی محافظت می کند.

 

 

مزایای استفاده از مواد نانو:

  1. استفاده از مواد نانو در زمانی اتفاق می افتد، که فرش یکبار اعلا شویی و تمیز شده باشد، سپس از این مواد جدید استفاده می کنند، همین مراحل استفاده از مواد نانو باعث تمیزی بیشتر فرش می شود.
  2. یکی از خصوصیات شوینده های نانو می توان به تشکیل لایه های محافظتی بر روی فرش اشاره کرد، این لایه ها باعث می شوند تا فرش شما ضد حساسیت و ضد بو شود. همچنین مواد نانو موجب از بین رفتن هر گونه باکتری، قارچ و میکروب در فرش می شود و بعد از اتمام شستشو از فرش هایتان در مقابل بید خوردگی تا 99 درصد محافظت می کند.
  3. بعد از استفاده از مواد نانو در امر شستشوی فرش شما قادر هستید که در صورت ریختن موادی مانند چایی، لکه ها را به راحتی و با یک دستمال نم دار پاک کنید. زیرا نانو به فرش این ویژگی را می دهد که مواد را به خود جذب نکند، اما باید دقت داشته باشید که لکه های ایجاد شده در بعد از شستشو باید فورا برطرف شوند و در صورت ماندگاری به صورت طولانی دوباره می بایست از قالیشویی کمک بگیرید. لازم به ذکر است در صورت رخ دادن چنین اتفاقی می توانید مقاله چگونه انواع لکه ها را از روی فرش تمیز کنیم را مطالعه کنید تا به شما در امر از بین بردن لکه ها کمک کند.
  4. قبل از استفاده از مواد نانو، فرش ها را با شامپوهای مخصوص به بافت خود بشویید، استفاده از این شامپو و نانو در دراز مدت فرش شما را کاملا با طراوت و خوش رنگ نگه می دارد.
  5. فرش های ابریشمی و دستباف با توجه به ارزش بالای خود باید با مواد نانو شسته شوند زیرا در صورت تخریب در بافت و رنگ فرش ممکن است، خسارات جبران ناپذیری به آن ها وارد شود.

جمع بندی

شاید شستشوی فرش با مواد نانو تاکنون به گوش شما خطور نکرده بود، ما سعی کردیم تا با ارائه این مقاله و با دریافت مشاوره از بهترین قالیشویی در مشهد به شما اطللاعات لازم را منتقل کنیم. همچنین شما قادر هستید تا با تحویل فرش های خود به قالیشویی عطاریان که به عنوان قالیشویی در مشهد در حال فعالیت است، از این خدمات بروز بهره مند شوید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.