نحوه شستن صحیح تشک در خانه

آموزش شستن تشک در منزل

برای شستن تشک باید مراحل زیر را طی کنید.

شستن روکش تشک:

در ابتدا باید روکش را از تشک در بیاورید و خوب آن را در دمای بالای ماشین لباسشویی بشورید تا تمامی میکروب ها و حشرات ریزی که در آنجا مخفی هستند از بین بروند. ممکن است با انجام همین مرحله تمامی بوی بد و لکه ها از بین برود و نیازی به ادامه مراحل بعدی نباشد.

چگونه از تشک گند زدایی کنیم؟

در این مرحله ابتدا با جارو برقی تخت و کناره های آن را گردگیری کنید تا خاک روی تشک از بین برود. میتوانید از لوله جارو برقی برای گوشه های تخت استفاده کنید. هنگامی که تمامی گرد و خاک را از روی تخت و تشک روی آن پاک کردین حال نوبت به آن رسیده که  از جوش شیرین برای گند زدایی استفاده کنید. جوش شیرین را روی تخت بپاشید تا لکه ها را به خوبی از بین ببرد. بعد از نیم ساعت تمام جوش شیرین ها را از روی آن پاک کنید و دوباره روی آن را جارو بکشید. برای گرفتن نم و رطوبت هم میتوانید آن را در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود. با انجام موارد بالا اگر هم چنان بوی بد و کثیفی در آن باقی مانده بود باید به قسمت های درونی تشک برویم و آن را بشوریم.

چگونه تشک های فنر دار بشوریم؟

آب داغ یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن باکتری ها و قارچ ها از روی تخت می باشد. اما نکته حائز اهمیت این است که آیا تشک شما فنر دار است یا ساده؟ پاسخ به این سوال بسیار اهمیت دارد زیرا اگر تشک شما از نوع فنر دار باشد، آب داغ آسیب جدی به قسمت های فلزی آن وارد میکند و باعث زنگ زدی و پوسیدگی آن میگردد. بنابر این بهترین گزینه برای شستن تشک های فنردار مراجعه به قالیشویی عطاریان است تا بتوانید از خدمات آنها در زمینه شستن خوشخواب و تشک بهره ببرید.

نحوه شستن تشک های ساده:

اگر تشک شما فنر دار نیست به راحتی میتوانید آن را در منزل بشورید. برای این منظور ابتدا تشک را به محوطه باز شبیه حیاط برده و روی تشک آب داغ بریزید. بعد از ریختن آب داغ حال نوبت آن رسیده که روی تشک ماده ضدعفونی کننده پاشیده و پارچه ای شبیه توری یا اسفنج زبر را  به طور کامل بر روی تشک بکشید و دوباره روی آن آب داغ بریزید. شما میتوانید این مرحله را بارها تکرار کنید تا تشک شما کاملا تمیز و پاک گردد.

چگونه تشک خیس را خشک کنیم؟

بعد از انجام مراحل بالا حال نوبت به آبکشی و خشک کردن رسیده است. برای آبکشی ابتدا تشک را با آب گرم خیس کنید سپس با استفاده از حوله آن را خشک نمایید. نکته که اهمیت بسیار دارد این است که هیچ وقت زیر تشک آب نریزید زیرا باعث پوسیدگی تشک میشود. بعد از خشک کردن با حوله آن را در محیط باز و در معرض نور خورشید بگذارید تا کامل رطوبت آن رفته و بوی نم ندهد. پس از خشک شدن میتوانید از آن استفاده کنید.

شستشویی تشک با دستگاه در قالیشویی:

درصورتی که زمان کافی در اختیار ندارید و میخواهید سریع تر خوشخواب های شما تمیز و پاکیزه شود میتوانید آن ها را به قالیشویی ها بسپارید زیرا این مراکز با در اختیار داشتن دستگاه های مختلف و پیشرفته میتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن تشک های شما را کامل شسته و خشک کنند. مواد شوینده که مورد استفاده قرار میگیرد در هر مرکز متفاوت و  مختلف است در بهترین قالیشویی در مشهد از بهترین مواد و دستگاه استفاده میکنند تا آسیبی متوجه تشک شما نشود.

پاک کردن لکه ادرار از روی تشک:

در بعضی از مواقع ممکن است بچه های کوچک یا حیوانات خانگی مانند سگ و گربه و یا افراد پیر و سالخورده بروی تشک و تخت خود ادرار کنند که ممکن است بوی بد ناشی از ادرار برای شما آزار دهنده باشد. برای خلاصی از این ماجرا هیچ وقت سعی نکنید که محل را با آب معمولی بشوید زیرا باعث تشدید بو میگردد. میتوانید با کمک از سرکه سیب رقیق شده خود را از شر این لکه خلاص کنید. توصیه میشود از این روش برای لکه ادرار اطفال استفاده کنید زیرا بو و غلظت کمتری نسبت به بقیه دارد.

برای ادرار بزرگسالان و حیوانات خانگی نیاز به محلول های شیمیایی قوی تر دارید، بهتر است برای رفع این مورد به قالیشویی مراجعه کنید زیرا تهیه محلول های شیمیایی که به تشک آسیب نرساند بسیار سخت است و نیاز به مهارت دارد.

جمع بندی

در آخر تمیز و نگهداری از خوشخواب کاری بسیار سخت و مهم است و تمیز کردن و شستن آن ها در شرایط زندگی در جوامع امروزی بسیار دشوار میباشد. میتوانید با اعتماد به قالیشویی عطاریان این کار را راحت و آسان انجام بدهید و دیگر نگران زمان و محل شستشوی آن نباشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.