نحوه نگهداری و نظافت مبلمان

نظافت مبل چگونه است؟

اگر در بین شیارهای مبل شما دانه های ریز خوراکی ریخته باشد، نظافت آن بشدت سخت خواهد شد. همچنین کثیفی های موجود بر روی مبل های پارچه ای، یکی از سخت ترین لکه ها برای پاک کردنشان محسوب می شود. نظافت این موارد اگر به خوبی انجام نشود، باعث بیشتر شدن لکه یا خوراکی های ریز بر روی سطح مبل خواهد شد.

بهترین قالیشویی در مشهد با ارائه تجربیات ده ساله خود در زمینه نظافت و شستشوی مبلمان به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهد، پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

نحوه شستشو مبل

مهم ترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید، نظافت مبل قبل از عمل شستشو است. باید به صورتی این کار را انجام دهید، تا در حین شستشو تنها با یک حرکت ساده لکه ها برطرف شوند. اهمیت نظافت برای این است، تا لکه ها بر روی سطوح مبل پخش نشوند.

کلیه مراحلی که برای آماده سازی قبل از شستشو باید انجام دهید:

  • با استفاده از برس یا جاروبرقی تمامی سطح مبل را جارو بکشید. در صورتی که شما خاک ها و گرد و غبار روی سطح مبل را نگیرید، بعد از خیس شدن سطح، خاک به داخل بافت مبل فرو خواهد رفت.
  • جاروبرقی دارای ابزارهای مختلفی برای ابتدای است، با استفاده از ابزار مخصوص جاروبرقی کلیه درزها و شیارهای مبل را تمیز کنید.
  • مبلمان شما اگر دارای بالشتک های جداگانه ای است، می توانید آن ها را بردارید تا در حین شستشو دخیل نباشد.

از چه موادی برای شستشو مبل استفاده کنیم؟

شستشو مبل به معنای نظافت سطحی آن با استفاده از آب و اسفنج است. در صورتی که شما  در منزل از دستگاه هایی مانند بخارشو بهره مند هستید، دیگر نیازی به اسفنج نخواهید داشت. سعی کنید همیشه از شوینده های مناسب با الیاف حساس استفاده نمایید. مهم ترین ویژگی این شوینده ها پایین بودن سطح قلیایی آن ها می باشد. دلیل این انتخاب به این دلیل است؛ تا به رنگ و جنس مبلمان شما آسیبی وارد نشود.

آزمایش مواد شوینده

اگر برای اولین بار قصد شستشو مبل را دارید، حتما محلول خود را آزمایش کنید. این آزمایش به معنای یک تست ساده است. برای بدست آمدن نتیجه ابتدا مقداری از محلول خود را در گوشه ای از مبل استفاده کنید. انتخاب این قسمت بسیار حائز اهمیت می باشد، این اهمیت بخاطر آسیب دیدن پارچه است. گاهی اوقات با استفاده از محلول های شوینده قوی شما باعث از بین رفتن رنگ مبل خودتان می شوید و اگر این قسمت در معرض دید باشد دیگر راه حلی نخواهید داشت.

نحوه شستشو و تمیز کاری مواد

یک ظرف به همراه اسفنج بردارید، سپس مقدار کمی از محلول شوینده را بر روی اسفنج بریزید. این مقدار به اندازه ای باشد که اسفنج حالت نمناک به خود بگیرد. سپس آن را بر روی سطح لکه شده به آرامی بکشید. بعد از کشیدن اسفنج بر روی مبل، مدت 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا محلول شوینده با پارچه واکنش داشته باشد.

در دومین مرحله یک پارچه نخی یا اسفنج خشک بردارید، با استفاده از پارچه روی سطح مبلمان را به آهستگی خشک کنید تا لکه و محلول شوینده از روی پارچه مبل پاک شود.

 

 

چگونه با نگهداری مبلمان باعث جلوگیری از آسیب به آن ها شویم؟

نحوه جمع آوری مو و کرک های روی مبل

در زمان گردگیری سعی کنید تا مقدار مکش جاروبرقی بر روی حداکثر باشد. بعد از انجام این کار اگر هنوز مو و کرک بر روی مبل خود مشاهده کردید، می بایست با استفاده از غلتک آن ها را جمع آوری کنید. در بازار یکسری از غلتک ها برای جمع آوری این موها وجود دارد که مخصوص مبلمان هستند، با خرید یک غلتک و مقداری نمناک کردن سطح پارچه، به راحتی کلیه موهای روی مبل جمع آوری خواهد شد.

استفاده از کاور مبل

شما با مراجعه به یک خیاط ماهر می توانید سفارش کاور برای مبلمان خود بدهید، همچنین در بعضی از فروشگاه ها نمونه آماده نیز وجود دارد. این کاورها را می توان زمانی که به سفرهای طولانی مدت می روید بر روی مبلمان خود بکشید. دلیل این موضوع هم نشستن گرد وغبار و نفوذ به درون مبل است.

جمع بندی

نحوه نگهداری و نظافت مبلمان دارای روش های گوناگونی است. رسیدگی به مسائل نظافت و نگهداری از مبل ها قابلیت گنجاده شدن در یک مقاله را ندارد. پس برای یادگیری بیشتر می توانید تجربیات قالیشویی عطاریان که بعنوان بهترین قالیشویی در مشهد است در مقالات بعدی نیز به شما آموزش داده خواهد شد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.