پاک کردن لکه شمع از روی فرش

پاک کردن لکه شمع از روی فرش

احتمالا می‌دانید اگر شمع روی فرش بریزد، پارافین‌های موجود در آن ممکن است به الیاف فرش نفوذ کند و باعث چسبندگی شود. اگر این اتفاق برای شما رخ دهد، باید روش پاک کردن لکه‌های شمع را از روی فرش بدانید، از همین رو ما در قالیشویی عطاریان که همواره به عنوان بهترین قالیشویی مشهد یاد می‌شود، تصمیم گرفتیم، مطلبی در این‌باره تهیه کنیم.

شاید بگویید امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، وسایل قدیمی مانند شمع‌ها، دیگر کارایی ندارند. اما حقیقت این است که در عصر امروزی، از شمع‌ها برای القای حس آرامش استفاده می‌کنند. اما اگر مقداری از شمع روی فرش منزل ریخت چه کنیم؟؟ برای برطرف کردن این مشکل، دستورالعمل زیر را به دقت مطالعه کنید و مطابق با آن پیش بروید.

وسایل مورد نیاز برای پاک کردن لکه شمع

قبل از هرچیز باید مواد و وسایل زیر را تهیه کنید:

  • یک عدد چاقوی کند
  • سشوار یا اتو
  • کیسه یخ
  • آب ولرم
  • پارچه نخی تمیز، یا مقوای جذب کننده

روش پاک کردن لکه شمع از روی فرش

در نخستین گام باید یک کیسه یخ درست کنید. چندین تکه یخ را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس کیسه را بر روی لکه بگذارید. زمانی که مشاهده کردید لکه سفت شده است، می‌توانید کیسه را از روی آن بردارید.

پس از اینکه لکه شمع سفت شد، از چاقوی کند استفاده کنید. با استفاده از چاقو باید پارافین ریخته شده روی فرش را تا آنجایی که می‌توانید بردارید. برای اینکار دقت زیادی داشته باشید که حتما از یک چاقوی کند استفاده کنید، تا به سلامت فرش ضربه‌ای وارد نشود.

پارچه نخی تمیز را روی قسمتی که لکه وجود دارد قرار دهید. سپس یک اتو با دمای متوسط و گرم را روی قسمت مد نظر بگذارید. این روش سبب می‌شود تا گرمای اتو مقدار پارافین باقی مانده را آب کند. زمانی که پارافین‌ها آب شود، به پارچه میچسبد. توصیه می‌کنیم پارچه را عوض کنید و اینکار را مجددا انجام دهید. در این مرحله می‌توانید از سشوار هم به جای اتو استفاده کنید. همچنین می‌توانید بجای استفاده از پارچه نخی، از کاغذهای ضخیم، یا کاغذهایی که رنگ قهوه‌ای دارند استفاده کنید.

نکته: دقت داشته باشید که دمای اتو خیلی زیاد نباشد، زیرا ممکن است باعث سوختگی فرش شود.

 

پاک کردن لکه شمع از روی فرش

 

در آخر پس از اینکه موفق شدید پارافین ریخته شده را از روی فرش پاک کنید، باید سعی کنید همان قسمت را با آب شستشو دهید. برای اینکار بهتر است یک لیوان آب گرم یا ولرم روی همان قسمت بریزید، سپس آن را با یک حوله تمیز خشک کنید.

پاک کردن لکه شمع رنگی از روی فرش

چنانچه شمع رنگی روی فرش شما ریخته شده است، دیگر عملیاتی که در بالا توضیح داده شد، نمی‌تواند مشکل شما را حل کند. برای حل این مشکل باید از تینر استفاده کنید. یک پارچه آغشته به تینر را در حالت ضربه‌ای به فرش بزنید، اینکار را آن‌قدر ادامه دهید تا لکه مورد نظر پاک شود.

جمع بندی

بهتر است پس از اینکه شمع روی فرش ریخته شد، برای تمیز کردن آن دست به کار شوید. زیرا هرچقدر که از زمان آن بگذرد، تمیز کردن سخت‌تر خواهد شد. در نهایت اگر با انجام روش‌های ذکر شده موفق به تمیز کردن لکه شمع از روی فرش نشدید، بهتر است با مشاورین ما در قالیشویی عطاریان تماس بگیرید. قالیشویی عطاریان به عنوان بهترین قالیشویی در مشهد می‌تواند به بهترین شکل و در سریعترین زمان ممکن، فرش‌ها و قالی‌های شما مشتریان گرامی را شستشو داده و تحویل دهد.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.