براق کردن فرش

برق انداختن فرش در واقع به تمیز کردن فرش گفته می‌شود. به طور کلی برق فرش به درخشندگی و درخشش فرش اشاره دارد، این درخشش به اندازه‌ای است که چشم افراد به آن خیره می‌شود. حتما مشاهده کرده‌اید که در زمان خرید فرش نو، رنگ‌های آن دارای شفافیت خاصی هستند. بر همین اساس، براق کردن یا برق انداختن فرش، بدین معناست که پس آن، فرش دقیقا مانند روز اولش براق باشد. شستشوی فرش در قالیشویی عطاریان نیز می‌تواند باعث براق و تمیز شدن فرش شما شود.

در ادامه به معرفی برخی از روش‌های برق انداختن فرش می‌پردازیم:

روش‌های برق انداختن فرش

همانطور که مشاهده کرده‌اید، فرش‌های نو در ابتدا دارای درخشندگی بسیار زیادی هستند و این درخشندگی پس از مدتی و با گذر زمان، از کمتر می‌شود. اما اگر فکر می‌کنید نیاز دارید فرش‌های منزل شما تمیز و براق باشند، لازم است بدانید برای انجام اینکار در منزل، لازم نیست کار سختی انجام دهید. کافیست نکاتی که در این مطلب ذکر می‌شود را رعایت کنید.

  1. پاک کردن لکه‌ها از روی فرش

فرش‌ها در جای‌جای منازل ایرانی‌ها قرار دارند. از همین رو؛ وجود لکه‌های مختلف مانند لکه خون، لکه آب‌میوه، لکه جوهر، لکه لاک، ادرار بچه، لکه غذا و چربی و سایر لکه‌ها روی فرش‌ها طبیعی است. بنابراین با وجود انواع مختلف لکه، بهتر است خانم‌های خانه‌دار، با روش‌های پاک کردن لکه از روی فرش، آشنایی کامل داشته باشند. همچنین توصیه می‌کنیم اجازه ندهید لکه‌ها برای مدت طولانی روی فرش باشند، زیرا اگر این اتفاق بی‌افتد، ممکن است به رنگ و بافت فرش، آسیب وارد کند.

بنابراین، از بین بردن لکه‌های فرش را به آینده و مناسبت‌هایی مانند خانه تکانی عید نوروز موکول نکنید. هر زمانی که لکه‌ای روی فرش مشاهده کردید، بهتر است برای حذف و پاک شدن آن روی فرش اقدام کنید. اما اگر بعد از پاک کردن لکه متوجه شدید که آن قسمت از فرش، کمی روشن‌تر و تمیزتر از سایر قسمت‌ها به نظر می‌رسد، بهتر است سطح فرش خود را به وسیله یک پارچه بشویید. با اینکار، رنگ‌ سطح فرش یکدست خواهد شد.

  1. جارو کشیدن فرش

شاید این نکته برای شما جالب باشد که بدانید جارو کشیدن، یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای براق کردن فرش است. اگر به صورت مرتب فرش خود را جارو کنید، علاوه بر اینکه همیشه فرش تمیزی دارید، زیبایی آن‌ را هم حفظ می‌کنید. دقت داشته باشید که جارو کردن فرش، عملی است که باید به صورت مرتب انجام شود. همچنین برای اینکار بهتر است از جاروبرقی استفاده کنید، زیرا قدرت مکش این دستگاه سبب می‌شود تا گردوغبار موجود روی فرش به راحتی از بین برود.

 

براق کردن فرش

 

  1. استفاده از شامپو فرش

بسیاری از افراد، علاقه زیادی به استفاده از شامپو فرش دارند. چنانچه شما هم از شامپوفرش استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم این کار را به صورت اصولی و صحیح انجام دهید. برای اینکار کافیست ابتدا با استفاده از جاروبرقی، فرش خود را کامل جارو کنید تا گردوغبار آن از بین برود. سپس از شامپو فرش برای شستشوی فرش استفاده کنید. اینکار باعث می‌شود شفافیت و تمیزی فرش، دوچندان شود.

از طرفی می‌توانید از ترکیباتی مانند آب و شامپو تخم‌مرغی استفاده نمایید. همچنین باید همه سطح فرش را به صورت یکدست و کامل شامپو بکشید، سپس با استفاده از یک پارچه تمیز، باقیمانده آن را از روی فرش جمع‌آوری کنید.

استفاده از جوش شیرین

از جوش شیرین به عنوان بهترین پاک کننده لکه فرش یاد می‌شود. بکارگیری جوش شیرین بعلاوه سایر مواد پاک‌کننده مانند سرکه را می‌توان از نکات مهم برای روش‌های خانگی در جهت پاک کردن لکه‌های فرش نام برد. اگر لکه‌ای روی فرش وجود دارد و ‌می‌خواهید آن‌را از بین ببرید، توصیه می‌کنیم کمی سرکه روی لکه بریزید، سپس جوش شیرین را به آن اضافه کنید. در مرحله بعدی یک دستمال تمیز را به آرامی روی لکه بکشید تا سطح فرش تمیز شود.

کلام آخر

به دلیل اینکه فرش‌ها و موکت‌ها همواره در معرض دید قرار دارند، و افراد همیشه تماس نزدیک با آن‌ها دارند، تمیزی آن اهمیت فراوانی دارد. اگر با روش‌های ذکر شده در این مطلب مشکل شما حل نشد، اصلا نگران نباشید. زیرا کارشناسان ما در گروه قالیشویی عطاریان که به عنوان بهترین قالیشویی در مشهد از آن یاد می‌شود، همواره آماده کمک به شما عزیزان هستند. در نهایت امید است مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.