از بین بردن بوی بد فرش

برطرف کردن بوی بد فرش

با توجه به اینکه فرش‌ها یکی از اصلی‌ترین لوازم در منازل ایرانی است، بوی بد آن می‌تواند باعث کلافه شدن اعضای هر خانه‌ای شود. مخصوصا افرادی که در پاکیزگی منزل بسیار حساس هستند و به این موضوع اهمیت فراوانی می‌دهند. از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از مجله قالیشویی عطاریان که همواره به عنوان قالیشویی در مشهد شناخته می‌شود، به بررسی راهکارهای برطرف کردن بوی بد فرش، بپردازیم.

بهترین روش برای از بین بردن بوی بد فرش

برای اینکه بتوانید بوی نامطبوع و بد فرش را برطرف کنید، بهترین روش این است که از مواد طبیعی استفاده کنید. مواد طبیعی همواره هزینه کمتر و تاثیر گذاری بیشتری در این موضوع دارند. در ادامه این مواد و طرز استفاده از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  1. استفاده از جوش شیرین برای برطرف کردن بوی بد فرش

جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است که می‌تواند در برطرف کردن بوی نامطبوع فرش به شما کمک کند. برای اینکار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • اگر می‌خواهید از جوش شیرین استفاده کنید تا دیگر فرش شما بوی بد ندهد، ابتدا باید جوش شیرین را روی قسمتی که کثیف است بریزید.
  • در مرحله دوم با استفاده از یک فرچه یا جارو، روی آن محل بکشید تا جوش شیرین به خوبی به داخل بافت فرش نفوذ کند.
  • بعد از ین کار، تقریبا نیمی از راه را طی کرده‌اید. حال وقت آن است که با استفاده جاروبرقی یا جارودستی، جوش شیرین‌ها را از روی فرش جمع کنید. اما دقت داشته باشید که اینکار را باید بعد از 24 ساعت انجام دهید.
  • در گام بعدی یک دستمال نم دار روی همان قسمت از فرش بکشید.
  • حال وقت آن است که یک قاشق سرکه سفید را در یک لیوان آب حل کنید. سپس آن محلول را روی فرش اسپری کنید.
  • حدود 15 دقیقه صبر کنید، سپس همان قسمت از فرش را با شامپو فرش شستشو دهید.

احتمالا پس از انجام مراحل بالا، دیگر فرش شما بوی بد نمی‌دهد.

  1. استفاده از بوراکس برای برطرف کردن بوی بد فرش

بوراکس یکی دیگر از مواد طبیعی است که برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش و تمیز کردن آن کاربرد دارد. این ماده طبیعی از نمک قلیایی به وجود آمده است که همین موضوع سبب شده تا به راحتی بوی بد فرش را از بین ببرد. همانطور که گفته شد، بوراکس ماده‌ای طبیعی و غیر سمی است و به راحتی می‌توانید آنرا از فروشگاه‌های مختلف خریداری کنید.

برای استفاده از بوراکس، می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در نخستین گام، بوراکس رو بر روی قسمتی که بوی نامطبوع دارد بریزید.
  • بعد از 30 دقیقه با استفاده از جاروبرقی آن قسمت را تمیز کنید.
  • به احتمال بسیار زیاد بوی بد فرش از بین رفته است، اما اگر می‌خواهید همان قسمت بوی خوبی بدهد، می‌توانید از مقداری گل اسطوخودوس استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که باید گل اسطوخودوس را به همراه بوراکس ترکیب کنید و بر روی فرش بپاشید.

 

از بین بردن بوی بد فرش

 

از بین بردن بوی بد ادرار بچه از روی فرش

همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین مسائل در منازلی که در آن‌ها بچه وجود دارد، بوی ادرار کودک روی فرش است. افراد این خانه همواره با این مشکل مواجه هستند و اگر شما نیز در این دسته قرار دارید، پیشنهاد می‌کنیم از آرد ذرت یا جوش‌شیرین استفاده کنید. برای اینکار کافیست مقدار زیادی از آرد ذرت یا جوش شیرین را روی فرش بریزید و بگذارید این مواد به مدت 24 ساعت روی فرش بماند. البته در صورتی که فرش زیادی بوی ادرار بچه می‌دهد، می‌توانید از ترکیب جوش‌شیرین و آرد ذرت استفاده کنید و آن‌ را به حالت خمیر درآورید و روی قسمتی از فرش که بوی نامطبوع دارد، بمالید. بعد این کار یک فرچه روی همان قسمت از فرش بکشید تا مواد به تار و پود فرش نفوذ کند. پس از 24 ساعت به کمک یک جاروبرقی همان محل را تمیز کنید.

دومین روشی که می‌توانید برای این موضوع استفاده کنید، این است که کمی سرکه سفید را به صورت اسپری روی فرش بپاشید. سپس با استفاده یک دستمال تمیز یا یک فرچه روی آن قسمت از فرش، بکشید. دقت داشته باشید؛ در صورتی که فرش شما لکه دارد، بهتر است ابتدا لکه فرش را از بین ببرید و پس آن از سرکه سفید کنید. زیرا در غیر این صورت، سرکه سفید می‌تواند باعث بیشتر شدن لکه شود.

کلام آخر

بوی بد و نامطبوع در فرش، می‌تواند هر شخصی را اذیت کند. بنابراین در صورتی که قصد از بین بردن بوی بد فرش منزل خود را دارید، توصیه می‌کنیم موارد ذکر شده در این مقاله را به دقت مطالعه کنید. ما در قالیشویی عطاریان که بهترین قالیشویی در مشهد است، امیدواریم مطالب ذکر شده در این نوشته، همواره برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.