بهترین زمان شستشوی فرش‌ها

عواملی که تعداد دفعات شستشوی فرش را به وسیله قالیشویی افزایش یا کاهش می‌دهد، چیست؟

اولین موردی که می‌تواند در این بین از بقیه تاثیر گذارتر واقع شود، تمیز کردن فرش به وسیله خود افراد است. به این دلیل که تمام خانه‌ها از نعمتی به نام جاروبرقی بهره مند هستند. برای همین اولین عاملی که بیشترین تاثیر را روی شستشوی قالی می‌گذارد، تمیز کردن فرش به وسیله جاروبرقی می‌باشد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فرش منزل خود را هفته‌ای یک یا دوبار با استفاده از جاروبرقی تمیز می‌نمایید، فرش شما تقریبا با یک بار شستشو توسط قالیشویی تمیز شده و همین یک یا دو بار برای فرش شما کفایت می‌کند.

راه رفتن روی فرش عامل دیگری است که روی کثیف شدن فرش بسیار تاثیر گذار هست، به همین دلیل رفت و آمد زیاد در منزل دومین عاملی است که فرش را سریع‌تر کثیف می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که درب منزل شما به روی همه باز است و در طول سال مهمان‌های زیادی در منزل شما رفت و آمد دارند، قطعا فرش شما زودتر کثیف شده و از همین رو نیاز است تا دفعات بیشتری فرش خود را نزد قالیشویی در مشهد بگذارید.

اما سومین نکته که می‌توان آن را به عنوان عامل مهمی در کثیف شدن فرش دخیل دانست، وجود کودکان در منزل است. کودکان خردسال همواره به واسطه اقتضای سنی که دارند، دائم در حال بازیگوشی بوده و همیشه شیطنت‌هایی را به همراه دارند. این رفتار آن‌ها ناچارا موجب کثیف شدن فرش شده و این کثیف شدن زمانی بیشتر می‌شود که مواد غذایی مانند آبمیوه، شیر، جوهر و رنگ در بازی آن‌ها استفاده شود. به همین خاطر تعداد دفعاتی که فرش را باید نزد قالیشویی خوب بگذارید، زیاد می‌شود.

آیا شستشوی بیش از حد فرش مضر است؟

اگر تعداد دفعات شستشوی فرش شما بالا برود یا مواد شستشو دهنده‌‌ای که از آن برای تمیز کردن فرش استفاده می‌شود قوی باشند، در نهایت منجر به آسیب دیدگی فرش شده و می‌تواند باعث پوسیدگی و پارگی فرش شود. کسانی که وسواس زیادی در شستشوی فرش دارند، بعد از گذشت زمان متوجه این موضوع خواهند شد.

بعضی از عواملی که باعث پوسیدگی زودرس فرش می‌شوند؛ ریختن مایعات، قرارگیری فرش کنار سینک ظرفشویی و ماشین لباسشویی می‌باشد که باعث می‌شوند فرش دچار رطوبت شده و سریع‌تر پوسیده شود.

به هیچ وجه چندین شوینده مختلف را باهم مخلوط نکنید، به این دلیل که اثرات آن غیر قابل جبران خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید تا به هیچ عنوان از وایتکس استفاده نکنید، حتی به میزان بسیار کم هم می‌تواند آسیب فراوانی وارد نماید.

 

آیا شستشوی بیش از حد فرش مضر است؟

 

تصمیم نهایی برای تعداد دفعات شستشوی فرش توسط قالیشویی

تمام دلایلی که در بالا گفته شد، هرکدام به نوبه خود روی کثیف شدن فرش تاثیر گذار می‌گذارند. به همین خاطر نحوه نگهداری شما از فرش و مسائل غیر مترقبه تا حد زیادی تعداد دفعات شستشوی فرش شما به واسطه قالیشویی در مشهد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افرادی هم هستند که تمام موارد بالا در منزل‌شان وجود دارد، اما حساسیت زیادی روی فرش‌هایشان دارند. به همین دلیل مراقبت زیادی از فرش می‌نمایند تا دیرتر کثیف شده و بتوانند تعداد دفعات کم‌تری فرش را نزد قالیشویی بسپارند. از این طریق هم سلامت فرش تضمین شده و می‌توانند به عمر فرش خود بیفزایند.

اما برای اینکه بتوانید تصمیم نهایی را بگیرید که فرش شما نیاز به قالیشویی دارد یا خیر، بهتر است که به ظاهر آن دقت نمایید؛ زیرا ظاهر فرش کمک بسیاری به انتخاب شما می‌نماید و به راحتی قابل تشخیص است. در این صورت اگر فرش شما نیاز به شستن داشت می‌توانید با یک جستجوی ساده بهترین قالیشویی در مشهد را پیدا کرده و قالی را نزد آن‌ها قرار دهید تا فرش را برای شما تمیز نموده و زیبایی ظاهری را به تار و پود آن برگردانند.

جمع بندی

برخی از موارد گفته شده قابل پیشگیری هستند و می‌توانید با رعایت یک سری مسائل جزئی از این اتفاقات ناگوار جلوگیری نمایید. اما بعضی از موارد غیر قابل پیشگیری بوده و در نهایت موجب کثیف شدن فرش می‌شود. اگر فرش شما به نچار کثیف شد، سعی کنید فرش خود را نزد بهترین قالیشویی در مشهد بسپارید تا آن‌ها به بهترین شکل ممکن آن را تمیز نمایند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.