چگونه لکه شیر و شیرکاکائو را از روی فرش پاک کنیم؟

نحوه پاک کردن لکه شیر از روی فرش

برای اینکه بتوانید لکه شیر را از روی فرش خود پاک نمایید، دو راهکار برای آن وجود دارد. در پایین این 2 راهکار را برایتان شرح می‌دهیم:

روش اول:

در روش اول شما می‌بایست دو فنجان آب گرم را با استفاده از یک قاشق آمونیاک مخلوط نمایید. زمانی که محلول آماده شد دستمال را به این محلولی که ساخته‌اید آغشته کرده و سعی کنید دستمال را روی لکه مالش دهید. این عمل را آنقدر تکرار کنید تا دیگر هیچ اثری از لکه روی فرش باقی نماند.

روش دوم:

روش دوم کمی با روش اول تفاوت دارد، تفاوت آن هم این است که در این روش باید ابتدا دستمال تمیز و خشک را برداشته و روی رطوبت بگذارید تا به طور کامل آن را جذب نماید. سپس با استفاده از دستمال دیگری که آن را توسط آب سرد نم دار کرده‌اید، روی لکه فرش کشیده و اینقدر مالش دهید تا لکه محو شود.

در مرحله آخر باید کمی نشاسته ذرت را روی لکه بریزید و از روی ساعت به میزان 30 دقیقه صبر نمایید، زمانی که وقت تمام شد فرش را با استفاده از جارو برقی تمیز کنید.

لکه شیر کاکائو را چگونه از روی فرش پاک کنیم؟

برای اینکه بتوانید لکه شیر کاکائو را از روی فرش پاک نمایید، بهتر است بدانید که تمیز شدن فرش بدون شستن فرش هم امکان پذیر است. به روش‌هایی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم دقت نمایید تا بتوانید لکه شیر کاکائو را از روی فرش خود پاک نمایید.

 

لکه شیر کاکائو را چگونه از روی فرش پاک کنیم؟

 

1-      راهکار اول استفاده از مواد شوینده و آنزیم دار به همراه آب سرد است:

در راه کار اول ابتدا باید دستمال تمیزی برداشته، آب و رطوبت فرش را به صورت کامل بگیرید (گرفتن آب و رطوبت هم باید به این صورت باشد که دستمال را روی فرش بگذارید و سپس بردارید، اما آن را روی فرش مالش ندهید)، زمانی که این کار به اتمام رسید سپس سعی کنید که آب سرد را روی لکه اسپری نمایید؛ سپس در مرحله بعد دستمال را روی رطوبت گذاشته و آن را بگیرید.

در مرحله آخر شما می‌بایست به مقدار کمی مواد شوینده را در 2 فنجان آب سرد حل نمایید و با استفاده از یک برس نرم به آرامی آن را روی فرش بکشید.

2-      راهکار دوم استفاده از جوش شیرین می‌باشد:

در راهکار دوم باید مقداری از جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید، با این کار  خمیری درست می‌شود که می‌توانید آن را روی لکه بگذارید. بعد از گذشت مدتی سعی کنید با آب سرد محل را شستشو دهید. این روش بیشتر زمانی کاربرد زیادی پیدا می‌کند که لکه شیر کاکائو تازه باشد.

3-      از بین بردن لکه شیرکاکائو با استفاده از آمونیاک:

اگر لکه شیرکاکائو روی فرش خشک شده باشد و با مواد شوینده آنزیم‌دار هم از بین نرود، برای این نوع لکه آمونیاک می‌تواند بهترین گزینه باشد.

برای اینکه بتوانید به بهترین نحو ممکن لکه شیرکاکائو را از روی فرش پاک نمایید، ابتدا باید مقداری آمونیاک را با مقداری آب سرد مخلوط نمایید. سپس دستکش، دست خود کنید و با استفاده از مسواک محلولی که درست کردید را روی لکه بکشید.

زمانی که مراحل گفته شده را با موفقیت پشت سر گذاشتید، سپس نوبت به آبکشی فرش می‌رسد. برای آبکشی فرش لازم نیست فرش را به صورت کامل بشویید، تنها با یک تشت و آب سرد این کار به سرانجام می‌رسد.

برای این کار هم لازم است تا تشت را در زیر فرش بخشی که لکه داشته، قرار دهید. در مرحله بعد باید آب سرد را از بالا به صورت آهسته روی فرش بریزید. همزمان که آب روی فرش می‌ریزد، شما هم باید ب استفاده از دست خود روی لکه را مالش دهید تا مواد اضافی مانند لکه و اثرات مواد شوینده به صورت کامل از تار و پود فرش خارج شود.

مرحله شستشو که تمام شد سعی کنید با استفاده از حوله آب اضافی فرش را گرفته و اقدام به خشک کردن نمایید. در نهایت می‌توانید آن را در معرض وزش باد قرار دهید تا خشک شود. در این امر پنکه می‌تواند موثرترین وسیله باشد.

جمع بندی

در ابتدا سعی کنید تا فرش شما کثیف نشود، زیرا یکی از لوازمی است که می‌تواند زیبایی منزل شما را دوچندان نماید. اما اگر تحت هر شرایطی فرش توسط شیر یا شیر کاکائو کثیف شد، سعی کنید مراحل گفته شده را به دقت انجام دهید تا فرش کاملا تمیز شود. در این بین اگر سوالی برایتان پیش آمد، می‌توانید از کارشناسان قالیشویی در مشهد کمک بگیرید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.