شستشوی فرش ابریشم بلژیکی به چه صورت است؟

جنس فرش بلژیکی به چه صورت است؟

برای اینکه بهتر از مدل چسبندگی فرش ابریشم بلژیکی مطلع شوید، بهتر است که این اطلاعات را داشته باشید. فبرش پشت ابریشم بلژیکی بیشتر از جنس لاتکس بوده و به همین دلیل چسبندگی بسیار بالایی روی سطح زمین ایجاد می‌کند. در نتیجه فرش را در هرمکانی که بگذارید می‌توانید از این موضوع اطمینان یابید که تکان نمی‌خورد. تنها عیبی که می‌توان برای این نوع فرش در نظر گرفت، شستشوی آن است. این فرش به دلیل لاتکسی که درون خود دارد، باعث شده است که شستشوی آن کمی دشوار باشد. از همین رو هنگام شستشو احتمال دارد که بافت آن کیس و یا گوله گوله شود. با تمام این مسائل احتما این موضوع بالا است که هنگام شستشو یکی از احتمالات آسیب دیدگی به وجود آید. در نتیجه شما به تنهایی نمی‌توانید کار شستشوی این فرش را در منزل انجام دهید، به همین دلیل قالیشویی خوب در مشهد می‌تواند با ضمانت کامل عملیات شستشوی این فرش را به عهده گرفته تا ظاهر و کیفیت فرش حفظ شود.

قالیشویی چگونه می‌تواند از ایرادات احتمالی جلوگیری نماید؟

قالیشویی معتبر برای اینکه تمام ایرادات گفته شده در این مقاله برای قالی شما رخ ندهد، بر آن شده است تا از محصولاتی استفاده کند که درجه یک هستند، یکی تمام شستشو دهنده‌های فرش به صورتی هستند که استاندارد بوده و به فرش آسیب نمی‌رسانند. تمام شوینده‌هایی که در قالیشویی عطاریان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تست شده هستند و سازمان بهداشت آن را تایید نموده است.
همچنین برای شستشوی فرش بلژیکی هم سعی شده تا از شامپوهای صنعتی استفاده شود تا بتوانیم قالی را باکیفیت شستشو داده و در نهایت با رعایت تمام موازین بهداشتی تحویل مشتری بدهیم.

ویژگی های فرش ابریشم بلژیکی

امروزه بازار فرش دارای تفاوت‌های زیادی در طرح و نقش فرش شده است، به این دلیل که طرح‌ها تفاوت بسیاری با قدیم کرده‌اند؛ به عنوان مثال در بازار شاهد فرش‌های بلژیکی هستید که نقش و نگار متفاوتی هم دارند، از این رو توانسته‌اند برای خود مشتریان و طرفداران زیادی هم پیدا کنند. همانطور که در بالا گفته شد جنس این فرش از ویسکوز بوده و پلی استر هم یکی از مواد تشکیل دهنده آن است. طراحان به این دلیل از این مواد استفاده می‌کنند که چسبندگی فرش را بتوانند بالا ببرند. از این رو شاهد این هستید که فرش در هر مکانی از منزل که پهن شود سر نخورده و از سرجایش تکان نمی‌خورد.

یکی از ویژگی‌های دیگر این فرش نازک بودن آن است، برای همین شما باید هنگام راه رفتن در خانه از صندل و دمپایی ابری استفاده نمایید تا فرش زینتی شما به آسیب جبران ناپذیری دچار نشود. اگر علاقه‌مند به فرش خود هستید، توصیه می‌کنیم که این راهکار را که توسط بهترین قالیشویی در مشهد ارائه شده است را جدی بگیرید تا شاهد طولانی‌تر شدن عمر فرش خود باشید. با تمام مزایا و معایبی که این فرش دارد، این موضوع را هم اضافه کنید که این نوع قالی هیچگونه پرزی ندارند. به همین دلیل می‌توان آن را فرشی مناسب برای منازل ایرانی دانست.

 

ویژگی های فرش ابریشم بلژیکی

 

فرش ابریشم بلژیکی با ابریشم مصنوعی چه تفاوتی دارند؟

برای اینکه بهتر با مدل‌های این نوع فرش آشنا شوید، بهتر است بدانید که فرش ابریشم بلژیکی در اصل همان ابریشم مصنوعی است. برای اینکه بتوانید جنس فرش ابریشم را تشخیص دهید، باید ابتدا یکی از ریشه‌های آن را بسوزانید، اگر بویی که از سوختگی بوجود امد شبیه به بوی کاغذ بود یعنی ابریشم آن مصنوعی است. نخی که تار و پود فرش بلژیکی را تشکیل می‌دهد، در واقع همان ویسکوز است که آن هم الیاف مصنوعی محسوب می‌شود. اما بهتر است بدانید که منبع این الیاف طبیعی است.
فرش ابریشم بلژیکی به دلیل الیافی که در آن به کار رفته است، پرز نمی‌دهد. اما این ویژگی می‌تواند برای کسانی که آلرژی دارند بیمار تنفسی هستند بسیار مفید باشد، زیرا ضد آلرژی است.

یکی از ویژگی‌های دیگر فرش بلژیکی را می‌توان عدم جذب گرد و خاک دانست که برای اکثر خانواده‌ها اصلی مهم به حساب می‌آید. همچنین بهتر است بدانید که فرش به ساختاری که دارد ضد الکتریسیته بوده و به خود جذب نمی‌کند.

سخن تکمیلی

بهتر است بدانید که فرش بلژیکی برای خانواده‌هایی که حساسیت در انتخاب فرش دارند، بسیار مناسبت است. اما بدانید که شستشوی این فرش بسیار حساس است. به این صورت که اگر شستشوی نا مناسبی داشته باشید ممکن است که عمر فرش خود را کاهش دهید یا ظاهر آن را خراب کنید. به همین دلیل قالیشویی معتبر در مشهد بر آن شده است تا فرش‌های مشتریان خود را با اصولی‌ترین روش ممکن شسشتو دهد تا آسیبی به ظاهر و تار و پود فرش نرسد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.