چگونه از فرش ماشینی پلی استر نگه داری کنیم؟

ویژگی‌های فرش ماشینی پلی استر

بهتر است بدانید که فرش ماشینی پلی‌استر ابعاد و سایزهای مختلفی دارد، به همین قیمت هرکدام از ابعاد با سایر آن‌ها فرق می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که می‌توان برای این نوع قالی در نظر گرفت، این است که به جای الیاف مصنوعی از الیاف پلی‌استر استفاده می‌شود؛ از این رو چهره فرش بسیار زیبا و درخشنده می‌گردد. این ویژگی باعث شده است که فرش ماشینی پلی‌استر نزدیک‌ترین شباهت را به فرش دستباف داشته باشد. بهترین قالیشویی در مشهد توصیه می‌کند در ادامه با این مقاله همراه باشید تا نحوه شستشوی این فرش زیبا را یاد بگیرید.

 

 

فرش آکرلیک با فرش پلی استر در چیست؟

این فرش‌ها از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیاری دارند که هر شخص شاید در نظرش عادی برسد، اما بهتر است که هنگام خرید به این تغیرات توجه نمایید:

  • اولین تفاوتی که فرش آکرلیک با فرش پلی‌استر دارد، هنگام دست کشیدن مشخص می‌شود. وقتی که روی آن دست می‌کشید نخ‌های فرش دانه دانه از زیر دست شما عبور می‌کند.
  • دومین تفاوتی که می‌توان برای هر دو فرش در نظر گرفت، طول عمر آن‌ها است. به این دلیل که فرش آکرلیک از نظر طول عمر بسیار بیشتر از فرش پلی‌استر عمر می‌کند.
  • سومین تفاوتی که برای این فرش‌ها وجود دارد، هنگام شستشو مشخص می‌شود. یعنی زمانی که مراحل شستشو به پایان می‌رسد، شاهد این موضوع هستید که فرش آکرلیک آبگرفتی ناچیزی دارد.
  • چهارمین تفاوت را می‌توان هنگام پاخوردگی فرش مشاهده کرد، این تغییر زمانی که فرش زیاد پا بخورد دیده می‌شود. یعنی فرش پلی‌استر این موضوع را بیشتر نشان می‌دهد.
  • پنجمین تغییر فرش آکرلیک با فرش پلی‌استر را می‌توان تغییر رنگ هنگام شستشو دانست. یعنی امکان تغییر رنگ فرش آکرلیک پس از شستشو بسیار کمتر از فرش پلی‌استر است.

شستشوی فرش پلی استر چگونه انجام می گردد؟

همواره فرش‌هایی که از جنس پلی‌استر هستند روی خودشان برچسب راهنما قرار داده‌اند، به همین دلیل می‌توانید بهترین شوینده را برای شسشتوی فرش خود انتخاب نمایید. با این کار طول عمر فرش خود را بالا برده و باعث سلامتی بیشتر آن در طول زمان می‌شوید. قبل از شستشو حتما به برچسب راهنما دقت نمایید، در مرحله بعد باید فرش را به آرامی روی سطحی صاف پهن کنید. سپس آب ولرم را روی فرش رها کنید تا فرش خیس بخورد. زمانی که رطوبت و خیسی به کل فرش رسید، نوبت به ریختن ماده پاک کننده است.

دقت داشته باشید که ماده پاک کننده باید عاری از هرگونه سفید کننده باشد، در این صورت می‌توانید از رنگ پریدگی فرش جلوگیری کنید. بعد از ریختن ماده پاک کننده، بهتر است که فرش را به خوبی بشویید و در نهایت آن را آبکشی نمایید. بعد از مرحله آب کشی نوبت به خشک کردن فرش می‌رسد. سعی کنید همیشه جهت فرش برای خروج آب از آن، از سمت بالا به پایین باشد.

بهترین راه برای خارج کردن آب از فرش کشیدن پارو است. با این کار فرش زودتر خشک شده و می‌توانید سریع‌تر آن را جمع نمایید. همیشه باید به این موضوع دقت داشته باشید، وسیله‌ای که از آن برای خارج کردن آب استفاده می‌کنید، باید دسته‌ای بلند داشته باشد و سر آن تیز نباشد. سعی کنید وسیله‌ای را انتخاب کنید که سر آن با وسیله نرمی پوشانده شده باشد تا به فرش آسیب نرساند. شاید شما بتوانید تمام مراحل را با احتیاط انجام دهید، اما باز هم شاهد این موضوع هستیم که در نهایت رنگ فرش تغییر یافته یا ریشه آن زرد شده است. این کار اکثرا در شستشوهای خانگی رخ می‌دهد. بهترین راهکار می‌تواند سپردن فرش به قالیشویی خوب در مشهد باشد.

سخن تکمیلی

تمام موضوعاتی که در مقاله‌های قالیشویی معتبر در مشهد عنوان می‌شود، براساس تجربه یا مطالعه بدست آمده است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که تمام بحث ها را با جدیت دنبال کرده و بتوانید از آن‌ها نکات جدید دریافت کنید. این نکات در نهایت برای طول عمر فرش شما مناسب بوده و باعث سلامت فرش می‌شود. در نهایت هم امیدواریم که از این موضوع مقاله قالیشویی عطاریان لدت برده باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.