شستشوی فرش ماشینی نخ پنبه چگونه انجام می شود؟

نخ پنبه شامل چه خصوصیاتی است؟

شاید تا به حال در بازار فرش اصطلاح نخ پنبه را زیاد شنیده باشید، اما ندانید که این نخ شامل چه خصوصیاتی است. بهتر است در این مقاله قالیشویی عطاریان همراه ما باشید تا بهترین قالیشویی در مشهد در مورد این نخ اطلاعات مفیدی به شما آموزش دهد. برای اینکه بدانید نخ پنبه چیست، باید به شما بگوییم که از گیاه پنبه بدست آمده است و در فرش‌های ماشینی نخ پنبه مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرش ماشینی نخ پنبه معمولا استحکام بالایی دارد و در برابر عوامل طبیعی همچون نور خورشید و حرارت نشان داده که مقاومت بسیار بالایی دارد. یکی از ویژگی‌های فرش ماشینی نخ پنبه این است که به راحتی رطوبت را به خود جذب کرده و در آن ظرافت و تنوع رنگ بسیار بالایی دیده می‌شود. یکی از خاصیت‌هایی که الیاف نخ پنبه دارند این است که به همان میزان که نخ بلندتر باشد قطر آن نازک‌تر می‌شود. به همین دلیل است که کیفیت نخ بهتر می‌شود. از این رو شستشوی آن نیز راحت‌تر بوده و به آسانی می‌توان آن را شستشو داد.

چگونه فرش های نخ پنبه را تشخیص دهیم؟

فرش‌های ماشینی که در بازار موجود هستند همواره به همراه خود شناسنامه دارند که این شناسنامه از الیاف آن خبر می‌دهد. این اطلاعات شامل تراکم طولی و عرضی فرش است، همچنین تعداد رنگ‌هایی که در فرش به کار رفته است که هم در آن ذکر شده است. در آخر این شناسنامه همچنین اطلاعات نوع نخ آن نیز ذکر شده است که می‌توانید از روی آن به اطلاعات موجود در فرش پی ببرید. راه دیگر تشخیص فرش‌‌های الیاف مصنوعی به این شکل است که باید قسمت بالای قالی را دست بکشید، اگر احساس زمختی و خشنی دست داد؛ قطعا فرش از الیاف مصنوعی درون خود استفاده کرده است که این الیاف برگرفته از نایلون یا اکرلیک است. همواره به یاد داشته باشید که فرش‌های نخ پنبه از جنس لطیفی برخوردار هستند که بسیار نرم می‌باشند. این الیاف در برابر آتش سه سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهند. یعنی به محض سوختن از خودشان دود تیره تولید می‌کنند.

 

چگونه فرش های نخ پنبه را تشخیص دهیم؟

 

چگونه فرش های نخ پنبه را بشوییم؟

همانطور که شما در ابتدای مقاله خواندید، به استحکام بالای فرش نخ پنبه پی بردید،  بهتر است بدانید که این الیاف نخی در برابر مواد قلیایی از خود مقاومت نشان می‌دهند. اما جالب است بدانید که نباید بگذارید اسید کلرید ریک به بافت این فرش برسد، زیرا در برابر آن مقاومتی نشان نداده و سلول‌های بافت آن نابود می‌شوند. یکی از ویژگی‌های بارز الیاف نخ پنبه این است که رطوبت را به صورت خیلی سریع به خود جذب می‌کنند، از این رو خیلی دیر هم خشک می‌شوند. اکثرا دیده می‌شود که این فرش‌ها لکه‌ها را خیلی سریع به خود جذب می‌کنند؛ به همین دلیل خیلی سخت می‌شود این لکه‌ها را از بین برد. یکی از مواردی که بهتر است بدانید، این است که برای شستن فرش نخ پنبه باید از تجربه و مهارت بالایی برخوردار باشید. پیشنهاد قالیشویی خوب در مشهد به شما این است که سعی نکنید این فرش که از الیاف حساسی برخوردار است را در منزل بشویید، زیرا یک اشتباه کوچک ممکن است به طور کلی فرش شما را خراب کرده و به بافت آن آسیب جبران ناپذیری برساند.

سخن تکمیلی

برای شستن فرش‌های نخ پنبه اصلا توصیه نمی‌شود که در خانه اقدامی انجام داد، زیرا اگر کوچک‌ترین اشتباهی را انجام دهید؛ شاهد این موضوع خواهید بود که بافت فرش آسیب زیادی دیده است. به همین دلیل بهتر است که به قالیشویی در مشهد اعتماد کرده و راهنمایی لازم را از کارشناسان زبده این قالیشویی دریافت نمایید. این کارشناسان به دلیل تجربه بالایی که در شسشتوی انواع فرش دارند به شما خواهند گفت که چه اقداماتی مناسب فرش شما است. در نتیجه سعی نکنید که سرخود کاری را انجام دهید. امیدواریم که این مقاله به اطلاعات شما افزوده باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.