شستشوی فرش کناره ماشینی

شستشوی کناره ماشینی

علاوه بر موضوع نظافت و تمیزی، رعایت کردن اصول بهداشتی به خصوص در فرش‌های ماشینی کناره اهمیت زیادی دارد. محیط آشپزخانه اکثرا باعث بوجود آمدن انواع لکه‌ها بر روی فرش کناره ماشینی است. بنابراین قبل از اقدام به شستشو حتما لکه برداری انجام شود، می‌توانید انجام دادن این کار را به قالیشویی معتبر در مشهد بسپارید تا توسط کادر مجرب برای شما این کار را انجام بدهند. درصورتی که در منزل فضای مناسبی جهت شستشوی دستی و خشک کردن فرش دارید، می‌توانید شستشوی کناره ماشینی خود را انجام دهید. حتما شستشو را با آب ولرم انجام دهید و به‌طور کامل آبکشی نمایید.

کناره ماشینی  چیست و چه ابعادی دارند؟

فرش‌های ماشینی اندازه و سایز متفاوتی دارند، به صورت معمول کناره‌های ماشینی در ابعاد 4 و 12 متری موجود می‌باشد. حتما به فرش یا قالی‌های کوچکی که در فضاهای کم مانند راهرو یا گوشه‌های بی‌استفاده در منزل توجه کرده‌اید. به فرش‌هایی که تقریبا طول آن‌ها بلندتر و عرض کوچک‌تری دارند کناره ماشینی می‌گویند.

معمولا اندازه عرض فرش‌های ماشینی کناره یک یا یک و نیم متری بوده و در طول‌های دو، سه و چهار متری یافت می‌شود. بیشتر خانواده‌ها در گذشته تمایل به پهن کردن فرش در تمام مساحت خانه را داشتند. این فرش‌ها کابرد زیادی داشتند که در حال حاضر از فرش‌های کناره ماشینی همچنان در دکوراسیون و زیبایی منزل استفاده می‌شود. انواع فرش‌های کناره ماشینی سنتی و مدرن نیز در بازار موجود هستند که هر مشتری باتوجه به سلیقه و ابعاد درخواستی خود اقدام به خرید می‌کند. این فرش‌ها بیشتر برای پرکردن فضاهای خالی کاربرد دارند.

همواره فرش‌های کناره ماشینی را برای فضاهایی مانند  آشپزخانه، راهروها، راه پله ها، فضای جلوی درب منزل و …استفاده کنید. معمولا این نوع فرش‌ها که طرح‌های جذاب وچشم‌گیری دارند، در دکوراسیون و زیبایی منزل نیز نقش مؤثری دارند.

 

کناره ماشینی  چیست و چه ابعادی دارند؟

 

فرق بین شستشوی کناره ماشینی با فرش‌ها

در اصل شستشوی فرش ماشینی با شستشوی کناره ماشینی در منزل تفاوت چندانی ندارد، اما باتوجه به اینکه سایز فرش‌های کناره از فرش‌های ماشینی استاندارد خیلی کمتر است؛ شستن آنها به طبع راحت‌تر و سریع‌تر می‌باشد. بنابراین به خاطر اینکه سایز فرش‌های کناره ماشینی نسبت به فرش‌های ماشینی کوچک‌تر است، از سنگینی بیش از حد این فرش‌ها هنگام آبکشی کاسته می‌شود و همین دلیل باعث زودتر خشک شدن آن‌ها می‌شود.

فرش کناره برای چه قسمت هایی از محیط استفاده می‌شود؟

فضای کم: اگر منزل شما فضای کوچکی دارد، این فرش انتخاب درستی است. فرش‌های بزرگ با طرح و نقش‌های شلوغ، فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند. فرش‌های کناره با پرکردن تنها بخش‌هایی از فضا، محیط را بزرگ‌تر نشان می‌دهند نشان داده و همچنین استفاده از رنگ‌های روشن مانند کرم نیز می‌تواند به فضا بخشی محیط کمک کند.

آشپزخانه: آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک، آشپزخانه کوچکی نیز دارند. این فرش با ابعاد کم، به خوبی می‌تواند آشپزخانه را بپوشاند.

راه پله: در راه پله‌ها معمولاً برای زیباسازی فضا و جلوگیری از سرخوردن، از فرش‌های کناره استفاده می‌شود. بسته به طول پله‌ها،  می توان از نوع رولی نیز استفاده کرد.

فرش‌های کناره جفت: فرش‌های کناره که همراه با فرش‌های بزرگ در بخش‌های مختلف خانه استفاده شده‌اند، هماهنگی و گیرایی بیشتری به دکوراسیون می‌بخشند.

راه پله بیرونی: استفاده از فرش بر روی پله‌های بیرونی را در سالن‌های عروسی و بخش خوش‌آمد‌گویی مراسم‌های مختلف دیده‌ایم و آن را به عنوان فرش قرمز می‌شناسیم، زیرا معمولاً از این رنگ برای افزایش شکوه تشریفات استفاده می‌شود. فرش‌های استفاده شده به این منظور را فرش تشریفاتی می‌گویند.

راهرو‌ها: راهروها معمولاً دارای طول زیاد و عرض 1 تا 1.5 متری هستند. بنابراین، برای پوشاندن آن‌ها از فرش‌های کناره یا فرش رولی استفاده می‌شود.

بالکن و تخت:  بر روی بالکن و تخت‌های سنتی که در حیاط از آن‌ها استفاده می‌شود، باید از فرش‌های کم عرض‌تر استفاده کرد. بنابراین، این نوع فرش می‌تواند مناسب باشد.

پاگرد پله‌ها: پاگرد پله‌ها معمولاً مستطیلی هستند و استفاده از فرش‌های کم عرض برای پوشاندن آن می‌تواند مناسب باشد.
کاربردهای دیگر نیز می‌توانند موارد زیر را شامل شوند: فضای جلوی کتابخانه و مبل، جلوی آینه قدی، جلوی درب ورودی و بخش های دیگری از خانه در صورتی که بزرگ و طویل باشند.

کلام آخر

برای شستشوی کناره ماشینی خود می‌توانید با قالیشویی عطاریان تماس بگیرید و به روش‌های مختلف نسبت به شستن فرش کناره ماشینی خود اقدام کنید. قالیشویی عطاریان، بهترین قالیشویی در مشهد است که با استفاده از تکنیک‌های شستشو و همچنین خشک‌کردن قالی‌های ماشینی به وسیله ماشین‌ آلات پیشرفته و بروز، بدون ایجاد کوچک‌ترین مشکل در تار و پود، شیرازه بندی و آرایش ریشه‌های آن‌ها، آماده ارائه خدمات به مشتریان می‌باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.