شستشوی فرش ماشینی چگونه در قالیشویی انجام می شود؟

شستشوی فرش ماشینی چگونه انجام می‌شود؟

بهتر است بدانید که فرش ماشینی به یک نوع ختم نشده و مدل‌های مختلفی دارد، به همین دلیل قالیشویی‌هاهم برای شسشتوی هرکدام از قالی‌ها راه مختلفی برای شستشو در پیش می‌گیرند. راه انتخاب شده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی حفظ تار و پود فرش بگذارد. همانطور که برای شستشوی هر قالی باید راه متفاوتی در پیش گرفت، برای شسشتوی هرکدام از مدل‌ها هم لازم است تا مواد شوینده‌ی مناسب با آن فرش انتخاب گردد. به همین دلیل هزینه شستشوی هر فرش با مدل دیگر متفاوت است. لازم به ذکر است که قالیشویی خوب در مشهد با بهترین آماده انجام خدمت رسانی به همشهریان مشهدی می‌باشد.

فرش ماشینی نخ پرز چیست و چگونه شسته می شود؟

اصولا به فرش‌های که از نظر فیزیکی و ظاهری پرز بلندتری نسبت به سایر فرش‌های دیگر دارند، به آن‌ها فرش پرز بلند یا شگی می‌گویند. این گونه از فرش مراحل شسشتوی متفاوتی با سایر فرش‌ها دارد. برای این که بتوان یک فرش پرز بلند یا شگی را شست، باید ابتدا آن را به خوبی جارو زد، سپس نوبت به کشیدن برس روی آن می‌رسد. به این دلیل که آشغال‌های ریزی که لابه‌لای تار و پود فرش گیر کرده‌اند خارج شوند. بعد از کشیدن برس نوبت به شستن آن می‌رسد که مانند سایر فرش‌ها می‌باشد، در آخر هم باید فرش شسته شده را روی محل مورد نظر آویزان کرد تا به خوبی خشک شده و قابل استفاده گردد.

فرش ماشینی نخ تار چیست و چگونه شسته می شود؟

فرش‌های ابریشم مصنوعی یا پلی‌استر، در دسته‌بندی فرش ماشینی نخ‌تار قرار می‌گیرند. همچنین بهتر است بدانید که این نوع فرش قابلیت‌هایی همچون ضدچروک بودن را دارا است. علاوه بر این قابلیت‌ها باید بدانید که پرز ندادن این فرش را می‌توان مزیتی دانست که سایر فرش‌های ماشینی از آن بی‌بهره‌اند. اگر بخواهیم بهترین ویژگی این فرش را برای شما عنوان کنیم، می‌توانیم بگوییم که این فرش قابلیت این را دارد که رطوبت را به خود جذب نکند.

فرش ماشینی بافته شده با نخ پود چیست و چگونه شسته می شود؟

فرش‌های بافته شده با نخ پود را می‌توان از جمله فرش‌هایی دانست که در دسته‌بندی فرش‌های پشمی و آکریلیکی قرار می‌گیرند. بهتر است بدانید که این نوع فرش را به واسطه عمر بلندشان می‌شناسند. فرش‌های بافته شده با نخ پود بسیار مقاوم بوده و در گذر زمان دچار کمترین تغییر می‌گردد. علاوه بر تاثیر نداشتن فاکتور زمان روی این قالی، باید این گزینه را هم اضافه کنید که نور آفتاب و شستشو نمی‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی ظاهر فرش بگذارد؛ به این دلیل که نسبت به سایر فرش‌های ماشینی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

برای اینکه بتوان به بهترین شکل فرش‌های ابریشم و آکریلیکی را شسشتو داد، باید از شامپوهای صنعتی استفاده کرد. این شامپو مزیت بسیار زیادی برای فرش دارد، یکی از مزیت‌های آن را می‌توان زرد نشدن ریشه فرش بعد از شستشو دانست. همچنین بهتر است که شما هم فرش ماشینی ابریشمی خود را با استفاده از این شامپو شستشو دهید.

 

فرش ماشینی بافته شده با نخ پود چیست و چگونه شسته می شود؟

 

نکاتی که باید برای انتخاب قالیشویی در نظر داشته باشید

تمام مزایایی که در قسمت بالا برای فرش ماشینی گفته شد، اما باز هم بعضی ایرادات کوچک روی فرش دیده می‌شود. به عنوان مثال به دلیل این که از الیاف پلاستیکی در قالی استفاده شده است، گرد و غبار بیشتری نسبت به فرش معمولی به خود جذب می‌کند. از این رو بهترین تصمیم انتخاب قالیشویی معتبر در مشهد می‌باشد که مجوز لازم از سمت اتحایه صنف قالیشویان را دریافت کرده باشد.

ویژگی دیگری که باید در انتخاب قالیشویی ملاک قرا ردهید، این است که قالیشویی موردنظر باید بتواند مهارت لازم در خشک کردن انواع قالی را داشته باشد. زیرا دومین مرحله مهم پس از شسشتو به خشک کردن قالی اختصاص می‌‌یابد. همچنین سالم تحویل دادن فرش هم یکی دیگر از خصوصیاتی است که باید هنگام انتخاب قالیشویی مدنظر قرار دهید.

سخن تکمیلی

در این مقاله سعی شد تا ویژگی‌ها و مزیت‌های فرش‌های ماشینی برای شما کاربر عزیز شرح داده شود، به همین دلیل بهتر است تا شما با دانستن نکات فنی در این مقاله نسبت به انتخاب بهترین قالیشویی در مشهد تصمیم گیری نمایید. در نهایت هم امیدواریم که این مقاله برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.