تمیز کردن فرش‌ها برای عید

تمیز کردن فرش‎ها همیشه اهمیت زیادی داشته است، اما این موضوع در زمان عید نوروز اهمیت دو برابری پیدا می‌کند، ما در قالیشویی عطاریان که به عنوان بهترین قالیشویی در مشهد شناخته می‌شود، این موضوع را بررسی می‌کنیم. با توجه به اینکه عید نوروز در فصل بهار قرار دارد و احتمال بارش‌ باران و برف در فصل قبلی آن، یعنی زمستان بسیار زیاد است، این احتمال وجود دارد که ردپای گلی روی فرش‌ها باشد. اما همانطور که می‌دانید تنها ردپای گلی باعث آلودگی فرش نمی‌شود و موارد بسیار زیادی در این موضوع تاثیر گذارند. در ادامه به معرفی راه کارهایی می‌پردازیم که به کمک آن می‌توانید به راحتی فرش‌های خود را تمیز کنید.

راه کارهای تمیز کردن فرش و موکت

روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید فرش‌ها و موکت‌های منزل خود را تمیز کنید. اما بهترین و ساده‌ترین روش‌ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

1.      تمیز کردن فرش با استفاده از جاروبرقی

برای این روش بهتر است قبل از هرچیز تمام لوازمی که ممکن است با مکش جاروبرقی، وارد آن شود را از روی فرش جمع‌آوری کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که هیچ چیز کوچک و تیزی روی فرش نباشد. زیرا ممکن است وارد جاروبرقی شده و کیسه یا لوله آن را پاره کند. از همین رو حتما زیر مبل‌ها، تخت‌ها، میزها و صندلی‌ها را با دقت بررسی کنید.

همچنین بهتر است قبل از اینکه اقدام به کشیدن جارو برقی کنید، ابتدا پرده‌ها، میز‌ها، پنجره‌ها و تمامی نقاط را کاملا گردگیری کنید. با این کار، تمامی گرد و غبار موجود بر سطح لوازم منزل بر روی فرش‌ها ریخته و سپس آن‌ها را جارو می‌کنید. همچنین بهتر است ابتدا به تمیز کردن گوشه‌های فرش و حاشیه‌های آن بپردازید. زیرا آن‌ها بیشتر از سایر نقاط فرش‌ها کثیف می‌شود.

 

تمیز کردن فرش برای عید

 

2.      لکه زدایی از فرش

برای پاک کردن لکه‌ها از روی فرش توصیه می‌‎کنیم حتما از یک پارچه تمیز و سفید رنگ استفاده کنید. البته اگر دستمال با این شرایط را در دسترس ندارید، بهتر است از یک حوله کوچک و تمیز استفاده کنید. اما در صورتی که از دستمال استفاده کردید، حتما به این موضوع دقت داشته باشید که دستمال باید سفید رنگ باشد. زیرا در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که رنگ پارچه به فرش سرایت کرده و علاوه بر اینکه لکه‌های قبلی پاک نمی‌شوند، لکه‌های جدیدی نیز ایجاد می‌شوند.

برای لکه زدایی فرش حتما توجه داشته باشید که از یک شوینده مناسب استفاده نمایید. زیرا امروزه شوینده‌های بی‌کیفیتی در سطح بازار وجود دارند. برای این منظور باید حتما با توجه به نوع لکه، مدل شوینده خود را انتخاب کنید. معمولا قشر زیادی از جامعه از شوینده‌های همه منظوره استفاده می‌کنند. اما ما به شما توصیه می‌کنیم اینکار را انجام ندهید. برچسب‌های روی محصولات بیانگر همه خصوصیات و ویژگی‌های آن محصولات هستند. از همین رو بهتر است برچسب‌های موجود برروی شوینده‌ها را مطالعه نمایید. پس از آن با توجه به نوع لکه‌ای که روی فرش شما وجود دارد، شوینده مناسب را انتخاب نمایید.

برای مثال اگر قصد دارید لکه خون را از روی فرش تمیز کنید، از شوینده‌‌ای استفاده کنید که در آن مواد مواد پراکسید هیدروژن موجود باشد، سپس لکه را با آب سرد پاک کنید. حتما توجه داشته باشید که نباید از آب گرم برای پاک کردن لکه خون استفاده کنید. زیرا معمولا آب گرم باعث می‌شود لکه در همان جا تثبیت شود.

همچنین اگر حیوان خانگی دارید و می‌خواهید لکه‌های مربوط به ادرار او را از روی فرش پاک کنید، توصیه گروه قالیشویی عطاریان به شما این است که حتما از شوینده‌هایی استفاده کنید که آنزیم‌دار هستند. زیرا اینگونه شوینده‌ها برای همین کار تولید شده‌اند، بنابراین می‌توانند به راحتی چنین لکه‌هایی را پاک کنند.

3.      استفاده از شامپو فرش

برای استفاده از شامپو فرش، توصیه می‌کنیم ابتدا تا حد امکان تمامی لوازم را از اتاق خارج کنید. پس از آن باید فرش یا موکت خود را به صورت کامل جارو برقی بکشید. اما حتما دقت داشته باشید که تمام نقاط فرش را جارو بکشید. پس از آن می‌توانید به کمک شامپو فرش، سطح فرش خود را تمیز کنید.

کلام آخر

تمیز کردن فرش‌ها برای عید یکی از مسائلی است که هموطنان بسیار زیادی در آخرین روز‌های ماه اسفند درگیر آن هستند. توصیه اولیه ما این است که برای انجام هرچه بهتر اینکار، شستن و تمیز کردن فرش‌های خود را به قالیشویی عطاریان بسپارید و با خیالی راحت به سایر موارد خانه تکانی برسید. اما در صورتی که قصد دارید خودتان اینکار را انجام دهید، حتما نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید. ما در بهترین قالیشویی در مشهد همواره به دنبال این هستیم تا راهکارهای مناسبی برای شما عزیزان ارائه دهیم.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.