مقایسه شستشوی فرش به روش سنتی و مدرن

شست‌وشوی فرش به روش سنتی

در شست‌وشوی سنتی فرش، ابتدا فرش‌ها توسط نیروی انسانی و با کمک ابزار آلات فیزیکی مثل ضربه زدن با چوب گردوغبار زدایی می‌شوند. این روش ممکن است منجر به پارگی و آسیب دیدگی فرش شود. سپس فرش، با کمک پودرهای پاک‌کننده، شست‌وشو داده می‌شود. استفاده از منابع انسانی در این مرحله سبب می‌شود که تمامی سطح فرش به طور یکسان تمیز نشود. همچنین فشار کار و خستگی کارگر، موجب افت بازدهی آن می‌شود که بر کیفیت شست‌وشو تاثیر خواهد گذاشت. استفاده از دستگاه‌های قدیمی شست‌وشو اگر با سهل انگاری کارگر همراه باشد، باعث پاره شدن فرش می‌شود. در روش سنتی از پودرهای شست‌وشو استفاده می‌شود. که ممکن است زردی برگشت ناپذیری بر روش فرش بر جا بگذارند. همچنین استفاده از دستگاه‌های آبگیر و شلاق هم موجب آسیب دیدن بافت فرش خواهد شد. خشک کردن فرش در روش سنتی روبه‌روی نور آفتاب و در محیط باز انجام می‌گیرد که روش جالبی برای این عمل نیست. زیرا باعث می‌شود فرش در معرض آلودگی‌های محیطی باشد. جابجا کردن فرش در روش سنتی با استفاده از نیروی انسانی انجام می‌گیرد که خود عاملی است برای آسیب فرش. این روش برای فرش‌های ماشینی، روش مناسبی نیست. اما اگر فرش‌های دستی، قدیمی و عتیقه دارید باید از روش سنتی برای شستنِ آن‌ها استفاده کنید. به شرطی که کار شست‌وشو توسط کارشناسان و متخصصان مجرب و با سابقه انجام شود.

شست‌وشوی فرش به روش مدرن

قالیشویی‌ها نیز از مدرن شدن جوامع بی‌بهره نبوده‌اند و امروزه شستن فرش‌های باارزش منزل با دستگاه‌ها و تکنولوژی پیشرفته انجام می‌شوند. در شست‌وشوی فرش به روش مدرن از مایع‌های پاک کننده استفاده می‌شود که علاوه بر شستن تار و پود فرش، زردشدگی مواد پاک کننده قدیمی را هم ندارد. شست‌وشوی فرش نیز با دستگاه انجام می‌شود و باعث می‌شود تا بر اثر خطای انسانی، آسیبی به فرش وارد نشود. جابجایی فرش‌ها نیز بر خلاف شست‌وشوی فرش به روش سنتی با کمک غلط انجام می‌شود. در نهایت خشک کردنِ فرش‌ها توسط گرمکن و در فضای بسته صورت می‌گیرد. این ویژگی کمک می‌کند تا حتی در هوای بارانی نیز فرایند خشک کردن فرش‌ها انجام شود. به علاوه سطوح فرش به صورت یکسان خشک می‌شود. در آخر فرش بدون هیچ آسیبی در پوششی مناسب بسته بندی و به مشتری تحویل داده می‌شود.

کلام آخر

همانطور که گفته شد از تفاوت قالیشویی مدرن و قالیشویی سنتی می‌توان به نحوه عملکرد آن ها اشاره نمود. به طور کلی قالیشویی‌های سنتی از نیروهای انسانی برای شستن فرش‌های شما استفاده می‌کنند. وسیله‌ای که برای شستن فرش ها در قالیشویی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد، پارو و غیره می باشد. اما به طور کلی نیروی انسانی نقش مهمی را برای شستن قالی‌ها در قالیشویی سنتی دارد. در حالی است که قالیشویی های مدرن دارای عملکرد های بسیار متفاوتی هستند. در مطالعه تفاوت قالیشویی مدرن و صنعتی در می‌یابیم که قالیشویی‌های مدرن به مراتب بهتر از قالیشویی‌های سنتی می‌باشند. چرا که از برخی عوامل مخرب دور خواهند بود. در قالیشویی‌های مدرن دستگاه‌ها و ابزار آلات ای وجود دارد. به طور اتوماتیک فرش‌های شما را خیسانده کف زده و آبکشی می‌کند.قالیشویی عطاریان بهترین قالیشویی در مشهد  با پیشرفته‌ترین امکانات خود، بهترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.