جمع کردن مو از روی فرش

جمع کردن مو از روی فرش

تمیز کردن موهای روی فرش که معمولا به آن می‌چسبند، یک کار زمان‌بر است که باید آن را به شکلی درست و اصولی، انجام دهید. ما در قالیشویی عطاریان که به عنوان بهترین قالیشویی در مشهد از آن یاد می‌شود، قصد داریم در این نوشته انواع روش‌های جمع کردن از روی فرش را بیان کنیم. بنابراین اگر شما هم همیشه درگیر این مشکل هستید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

استفاده از جاروبرقی

بدون شک ابتدایی‌ترین راه و ساده‌ترین روش برای جمع کردن مو از روی فرش، استفاده از جاروبرقی است. اگر تا به حال از این وسیله استفاده کرده باشید، حتما می‌دانید که دارای یک سری پهن است. این سری پهن کاربرد خاصی دارد، به نوعی که جارو برقی از آن استفاده می‌کند تا بتواند گردوغبار و آشغال‌های ریز را جمع کند. اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که جاروبرقی چگونه توانایی جمع کردن مو از روی فرش را دارد؟

خوشبختانه امروزه کارخانه‌های تولیدکننده جاروبرقی، به نوعی این سری را طراحی می‌کنند که شامل یک موگیر هم می‌باشد. این موگیر، همانطور که از نامش پیداست وظیفه جمع کردن مو از روی فرش را برعهده دارد.

استفاده از تِی برای جمع کردن مو از روی فرش

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن موهای ریخته شده روی فرش را جمع‌آوری کنید، استفاده از تِی می‌باشد. توصیه تیم قالیشویی عطاریان به شما عزیزان این است که ترجیحا از یک تِی نخی استفاده کنید. ابتدا طی را با کمک یا اسپری کمی مرطوب کنید، سپس آن را روی فرش بکشید. خوشبختانه این روش به دلیل سنتی بودن، دیگر نیازی به انرژی برق ندارد. همین موضوع سبب می‌شود تا هر زمانی که خواستید، بدون اینکه سر و صدایی ایجاد شود، به راحتی فرش خود را تمیز کنید.

استفاده از برس پلاستیکی

یکی دیگر از روش‌های سنتی استفاده از برس پلاستیکی است. کافیست برس را کمی خیس کنید و روی فرش، موکت یا قالی خوب بکشید. سپس مشاهده خواهید کرد که برس، موهای روی فرش را ه خود جذب می‌کند. توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد دارید قسمت بزرگی از فرش خود را به کمک این روش تمیز کنید، حتما یک کاسه آب در کنار خود داشته باشید. زیرا پس از مدتی برس خشک می‌شود و دیگر توانایی جذب مو را ندارد. در این زمان می‌توانید به کمک کاسه آب، برس خود را خیس کنید.

استفاده از برس پلاستیکی

استفاده از بادکنک برای تمیز کردن موهای روی فرش

همانطور که می‌دانید بادکنک‌ها دارای الکتریسیته هستند. این الکتریسیته که در بادکنک‌ها موجود است، به راحتی می‌تواند موهای روی فرش را به خود جذب کند. شاید این موضوع کمی برای شما عجیب باشد، اما برای اینکه ابهاماتی که دارید برطرف شود، توصیه می‌کنیم حتما یک بار این کار را امتحان کنید. کافیست یک عدد بادکنک بخرید، آن را باد کنید و روی سطح فرش یا موکت بغلتانید. سپس مشاهده می‌کنید که چگونه موهای روی فرش را جمع می‌کند.

استفاده از چسب پهن برای جمع کردن مو

بدون شک یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن موهای روی فرش، استفاده از چسب پهن است. کافیست کمی چسب پهن دور دست یا انگشتان خود بکشید (توجه داشته باشید که روی چسب‌دار باید به سمت بیرون باشد). سپس دست خود را روی فرش بکشید تا چسب روی نوار، موها را به خود جذب کند.

اما نکته مهم در این روش این است که معمولا برای تمیز کردن قسمت‌های کوچک از این روش استفاده می‌شود. در صورتی که قصد دارید قسمت بزرگی را تمیز کنید، توصیه تیم قالیشویی عطاریان که به عنوان قالیشویی خوب در مشهد هم شناخته می‌شود، این است که از سایر روش‌های ذکر شده در این مقاله استفاده کنید. در صورتی که به هردلیل قصد دارید از همین روش استفاده کنید، بهتر است یک غلتک رنگ‌کاری تهیه کنید. سپس چسب پهن را به صورتی که سمت چسب‌دار آن رو به بیرون باشد، دور آن بپیچید. غلتک را روی فرش بکشید تا تمام موهای روی فرش تمیز شود. اگر یک دسته بلند برای غلتک خود تهیه کنید، کار راحت‌تری خواهید داشت.

کلام آخر

امروزه تمیز بودن فرش‌های منازل یکی از مهم‌ترین مسائلی است که افراد خانه‌دار درگیر آن هستند. جمع کردن موهای روی فرش یکی از روش‌هایی است که به شدت در تمیزی فرش، موکت و قالی تاثیرگذار است. اما همین کار هم بهتر است به شیوه‌های اصولی و درست انجام شود تا به فرش آسیبی وارد نشود. ما در این مقاله از سایت قالیشویی عطاریان، سعی کردیم به بررسی تکنیک‌هایی بپردازیم که به کمک آن می‌توانید موهای روی فرش را تمیز کنید. امید است اطلاعات ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.