روش شستشوی فرش با سرکه سفید

خصوصیات سرکه سفید

سرکه طبیعی به عنوان ناظم بدن انسان شناخته می شود. زیرا این ماده با بالا بردن ترشح بزاق باعث می شود تا بسیاری از مواد پروتئینی (آلبومین) را در معده، بهتر هضم کند. لازم به ذکر است که این ماده به عنوان محرک بدن نیز شناخته می شود و در بررسی های ما دید شده که در بعضی از داروها از این ماده استفاده می شود.

در سال های پیشین از سرکه به عنوان یک عامل سرطان زا یاد می کردند، اما جدیدا محققان به این موضوع پی برده اند، که سرکه باعث از بین رفتن مواد تولید کننده سرطان زا می شود. سرکه سفید با دو مواد به نام های اسید استیک و آب تشکیل شده است. ترکیب این دو ماده باعث شده است تا سرکه سفید را به یک ماده تمیز کننده قوی و در عین حال طبیعی تبدیل کند.

طرز تهیه سرکه سفید

برای به دست آوردن سرکه سفید ابتدا می بایست مقداری سرکه مالت تهیه کنید. سرکه مالت را درون ظرف های تقطیر بریزید، سپس تقطیر آن را به عنوان سرکه سفید می توانید استفاده کنید. در صورتی که این کار برایتان میسر نیست، می توانید اسید استیک با آب را مخلوط کنید. سپس محلول به دست آمده را در شستشوی فرش بکار ببرید.

کاربرد های سرکه سفید

  • از بین بردن جرم کتری و سماور: شما برای از بین بردن جرم لوازم آشپرخانه قادر هستید تا از سرکه سفید استفاده کنید.
  • تمیز کردن حمام و دستشویی: سرکه سفید با خاصیت ضد عفونی خود، به عنوان تمیز کننده ی حمام و دستشویی نیز به کار برده می شود.
  • تمیز کردن شیشه ها: شما در منزل شاید شیشه هایی دارید که دارای لکه هایی ماندگار یا کدر هستند، برای رفع این مشکلات قادر هستید تا از سرکه سفید کمک بگیرید.

لوازم مورد نیاز

  • یک عدد برس قالیشویی نرم
  • سرکه سفید
  • آب
  • مقداری جوش شیرین
  • یک عدد شامپو فرش

جارو کشیدن فرش

قبل از شستشوی فرش سعی کنید از جارو کشیدن آن غافل نشوید. اهمیت این موضوع به این دلیل است، تا اگر شما آشغال های فرش را جمع نکنید، شاید در زمان شستشو یک جسم رنگی در بافت آن باقی مانده باشد و این جسم در حین شستشو باعث رنگ دهی به پرزهای فرش خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که این موضوع در نظافت بهتر فرش بسیار کمک خواهد کرد. 

 

 

نحوه استفاده از سرکه برای شستشن فرش

برای شستشوی فرش با استفاده از محلول سرکه شما نیازی ندارید تا همه ی فرش را بشویید، بلکه تنها نیاز است تا موادی مانند سرکه سفید و آب را درون ظرف اسپری مانند بریزید. سپس محلول قرا گرفته در اسپری را بر روی فرش بپاشید و با استفاده از یک برس نرم شروع به تمیز کردن سطح مدنظر کنید.

شاید بوی سرکه برایتان ناخوشایند باشد اما در نهایت باعث درخشندگی سطح فرش خواهد شد. شما می توانید با استفاده از این روش تمامی سطح فرش را تمیز کنید و در نهایت یک فرش جلا گرفته و براق خواهید داشت.

نحوه خشک کردن فرش

در صورتی که فرشتان زیاد خیس نشده باشد، نیازی به پهن کردن آن در محیط باز ندارید. لذا بعد از شستشوی فرش با روش ذکر شده، می توانید در و پنجره ها را باز بگذارید تا رطوبت ایجاد شده در سطح فرش کاملا خشک شود. برای بهتر خشک شدن فرش می توان از وسایلی مانند پنکه نیز کمک گرفت تا رطوبت فرش هرچه سریعتر از بین رود.

نکته: اگر رطوبت به بافت فرش شما نفوذ کرده باشد به شما پیشنهاد می کنیم تا آن را درفضای باز و در معرض نور خورشید قرار دهید، زیرا رطوبت درون فرش باعث پوسیدگی بافت آن خواهد شد.

نحوه رفع بوی سرکه

شاید برایتان بوی سرکه قابل تحمل نباشد و برای رفع این موضوع می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. روش استفاده از جوش شیرین بسیار آسان است و تنها می بایست این ماده را بر روی سطح فرش بپاشید. بعد از مدتی که جوش شیرین و فرشتان خشک شد می توانید با کمک جاروبرقی آن ها را جمع کنید.

شامپو فرش

اگر احساس می کنید که با نظافت به روش ذکر شده لکه های فرش برطرف نشده است، می توانید فرش خود را به صورت کامل با استفاده از ترکیب آب، سرکه و شامپو فرش بشویید.

جمع بندی

روش شستشوی فرش با سرکه سفید اغلب در مواردی به کار می رود که تنها یک قسمتی از فرشتان لکه شده باشد یا زمان کافی برای تحویل و دریافت فرش به قالیشویی ندارید، در این صورت می توانید از روش قرار گرفته در مقاله استفاده نمایید. متخصصان قالیشویی در مشهد که چند سال به صورت تخصصی در بهترین قالیشویی در مشهد مشغول به کار هستند، این روش را یکی از کارآمد ترین و سریع ترین راه حل ها برای نظافت و شستشو می دانند و در حال حاضر در بعضی از قالیشویی ها استفاده می شود. در پایان امیدواریم که با مطالعه این مقاله به اطلاعات مدنظر خود رسیده باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.