آشنایی با انواع موکت

ویژگی های استفاده از موکت

استفاده از موکت دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • در گاهی اوقات از موکت به عنوان عایق صدا استفاده می کنند زیرا این پوشش به راحتی می تواند جلوی صداهای خارجی را بگیرد. هچنین از موکت برای جلوگیری از انعکاس صدا در محیط نیز استفاده می شود که یکی دیگر از مزایای آن به شمار می آید.
  • کودکان یکی از آسیب پذیر ترین افراد خانواده می باشند، شما قادر هستید از میزان این آسیب ها کم کنید. برای انجام این کار در اتاق کودک خود از موکت های پرزدار و نرم استفاده کنید تا کودک شما از برخورد با سطح زمین آسیبی نبیند.
  • موکت ها چه در تابستان و زمستان باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی می شوند و نقش عایق را ایفا می کنند.
  • نظافت و نگهداری موکت ها بسیار آسان است و شما قادر هستید تا با استفاده از جاروبرقی سطوح موکت را عاری از هرگونه کثیفی کنید.
  • با توجه به رنگ بندی های مختلف در موکت، این پوشش باعث شده تا برای هم رنگ کردن با لوازم و دیگر اشیاء استفاده کرد. این موارد معمولا در انتخاب بسیاری از خانم ها مشاهده شده است.

الیاف اولفین

پلی پروپین نام دیگر این الیاف است که از پایه اتیلن – پروپیلن تشکیل شده است. ویژگی های این الیاف شامل مقاومت در برابر لکه پذیری و رطوبت می باشد که باعث جذابیت موکت هایی با این جنس در بین مردم شده است. موکت های با الیاف پروپیلن بیشتر در مهد کودک ها و مکان هایی که کودکان در آن جا حضور دارند استفاده می شود.

موکت پشمی

این الیاف به عنوان محبوب ترین جنس الیاف در بین تولید کنندگان محسوب می شود زیرا با داشتن ذات انعطاف پذیر، نرم و بادوام باعث شده تا به آن اعتماد شود. پشم ها یک ویژگی منحصر به فرد دیگر در خود هستند و آن عاری ماندن از هرگونه آلودگی است. ویژگی های پشم باعث شده تا این الیاف به عنوان یکی از استاندارد ترین مواد در بین دیگر الیاف شناخته می شود.

بهترین قالیشویی در مشهد تجربیات خود را در اختیار ما قرار داده است و برای نگهداری از این الیاف مختلف، مقاله ای با نام  نحوه ضد عفونی فرش و نکات مهم را منتشر کرده است. مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا در خصوص عفونت های موجود در سطوح فرش و موکت دغدغه ای نداشته باشید و قادر باشید به راحتی بتوانید آن ها را برطرف کنید.

 

 

موکت های نایلونی

یک الیافی که در همه ی صنایع استفاده می شود، نایلون است. این ماده در تولید موکت های مختلف بسیار کاربرد دارد و بازار مخصوص به خود را در اختیار دارد. مکان هایی که رفت و آمد بسیاری در آنجا وجود دارد و موکت یا فرش احتمال له شدنش دور از تصور نیست، از فرش ها و موکت هایی با جنس الیاف پلاستیکی استفاده می شود. این الیاف در برابر ضرب خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. اگر شما قصد دارید تا از این موکت ها استفاده کنید، ما نیز این پیشنهاد را به شما می کنیم.

موکت های پلی استر

از ویژگی این ماده می توان به درخشندگی آن اشاره کرد. اگر شما به مراکز فروش فرش و موکت مراجعه نمایید به راحتی می توانید یک موکت پلی استر را با چشم تشخیص دهید زیرا درخشندگی آن کاملا نمایان می باشد. پلی استر دارای الیافی نرم می باشد که باعث شده تا موکت هایی با این بافت بیشتر در منزل استفاده شود.

چمن مصنوعی

اگر در نگاه اول این موکت ها را ببینید احساس می کنید که چمن هستند، اما موکت هایی وجود دارد که به جای الیاف از پلاستیک های مشابه با چمن در بافت آن ها استفاده شده است. کاربرد این موکت ها در تراس، سالن های ورزشی کوچک، روف گاردن و بالکن های خیلی کوچک است.

نحوه نظافت موکت

موکت ها برای نظافت کردن به دلیل تراکم پایین خود نیاز به زحمت چندانی ندارند. اگر روی سطح موکت آلودگی یا لکه ای ایجاد شد، شما می توانید به راحتی آن را برطرف کنید. عمل نظافت در موکت ها معمولا به وسیله اسفنج و شامپو فرش انجام می شود، با این وسائل ساده می توانید هر لکه ای را به راحتی پاک کنید.

جمع بندی

آشنایی با انواع موکت در زمان خرید آن بسیار به شما کمک می کند. شاید شما نیاز دارید تا موکت ها را بشناسید تا بسته به نوع نیاز خودتان از مدل های مختلف یکی را انتخاب نمایید. قالیشویی عطاریان که بهترین قالیشویی در مشهد است با شستشوی انواع موکت، مشکل نظافت آن را برای کلیه مردم برطرف نموده است و خیالتان از بابت نظافت موکت می تواند آسوده باشد. در پایان امیدواریم از مطالعه این مطالب نهایت لذت را برده باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.