دلایل اهمیت ترمز فرش و مزایای آن

استفاده از ترمز فرش برای افرادی که کودکان خردسال و یا افراد مُسن در خانه دارند؛ بسیار کارآمد و مفید است. اما ترمز فرش نیز از مزایا و معایب مختلفی برخوردار است که در ادامه به هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

انواع ترمز فرش

ترمز فرش یا چسب ترمز نیز از انواع مختلفی تشکیل می شود که باید با توجه به ویژگی های هر یک از آنها بهترین و مناسبترین نوع را برای منزلتان تهیه نمایید.

ترمز فرش متری

این نوع چسب ترمز سر تا سر فرش را گرفته و مانع سر خوردن آن می شود. همانطور که از نام آن پیداست این نوع چسب ترمز به صورت متری قابل خرید و فروش است. اما تنها مشکلی که ترمز فرش متری دارد این است که به دلیل برجستگی های بزرگی که بر روی آن وجود دارد؛ گاهی باعث اذیت شدن افراد هنگام رفت و آمد بر روی فرش می شود. اما با این وجود می توان از ترمز فرش متری به عنوان با صرفه ترین نوع چسب ترمز یاد کرد.

 

ترمز فرش متری

 

ترمز فرش تکه ای

پرکاربردترین نوع ترمز فرش در خانواده های ایرانی، چسب ترمز تکه ای است. برای استفاده از آن کافیست چسب ترمز را در کناره های زیرین فرش قرار دهید تا دیگر با مشکل سرخوردن آن مواجه نشوید.

ترمز فرش دنده ای

یکی از بهترین نوع ترمز فرش، چسب ترمز دنده ای است. این ترمز فرش به دلیل دندانه هایی که دارد به خوبی مانع سر خوردن فرش می شود. تنها موضوعی که درباره ترمز فرش دنده ای وجود دارد این است که به دلیل ماهیت و ویژگی که دارد برای استفاده بر روی پله ها مناسب تر است. به همین دلیل از این نوع ترمز فرش به عنوان چسب ترمز پله ای نیز یاد می شود.

 

ترمز فرش دنده ای

 

مزایای ترمز فرش

استفاده از ترمز فرش مزایا زیادی دارد اما می توان از 5 مورد به عنوان مهم ترین مزایای ان یاد کرد.

  1. چسب ترمز به دلیل جنس پلاستیکی که دارد؛ هیچگونه آسیبی به فرش وارد نکرده و مشکلی ایجاد نمی کند.
  2. ماهیت ترمز فرش به گونه ای طراحی شده که با شستشو آن مقاومتش برای پیشگیری از سرخوردن فرش کاهش نمی یابد. به این معنی که حتی با شستشو آن باز هم مانع سُرخوردن فرش بر روی زمین های لغزنده می شود.
  3. عده ای تصور دارند به دلیل انکه اسم چسب ترمز را به همراه دارد؛ پس باعث چسبندگی شده به گونه ای که بعد از کندن آن از زیر فرش آثارش به جا خواهد ماند. اما این تفکر کاملا اشتباه و غلط است. ترمز فرش به هیچ عنوان باعث چسبندگی و با باقی ماندن اثری بر روی فرش یا سرامیک نخواهد شد.
  4. موضوع مهمی که باید درباره ترمز فرش بدانید؛ قیمت مناسب و ارزان آن است.
  5. و به عنوان آخرین ویژگی می توان از تنوع چسب ترمز یاد کرد.

نحوه استفاده از ترمز فرش

نحوه استفاده از ترمز فرش بسیار آسان است. کافیست ابتدا با دستمالی نمناک، بخش زیرین فرش و یا سرامیک را تمیز نمایید. بعد از خشک شدن، بر اساس نوع ترمز فرشی که تهیه کرده اید؛ آن را چسبانده و با فشردن آن، هوای موجود در چسب را تخلیه کنید.

دقت کنید که به هیچ عنوان ترمز فرش بر روی ریشه ها قرار نگیرد. همچنین اگر آن را به درستی نچسبانید به مرور زمان شاهد کنده شدن آن خواهید بود.

جمع بندی

ما به عنوان قالیشویی در مشهد به تمام افراد، استفاده از ترمز فرش را توصیه می کنیم. زیرا سر خوردن فرش می تواند موجب آسیب رسیدن و حتی ایجاد شکستگی دست و پا شود. همچنین اگر فرش های شما زیاد شسته می شود؛ پیشنهاد می کنیم حتما از چسب ترمز استفاده کنید تا موجب سر خوردن آن نشود.

ترمز فرش را می توانید از تمام پلاستیک فروشی ها تهیه نمایید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید با ما تماس بگیرید.

 

شماره تماس با عطاریان

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.