دلایل مهم پوسیدگی فرش در قالیشویی

چرا فرش ها هنگام شستشو آسیب می بینند؟

برای جلوگیری از آسیب دیدگی های فرش بعد از شستشو، باید نکاتی را رعایت کرد:

  • کارشناسی فرش قبل از اقدام به شستشو
  • نحوه نگهداری فرش
  • مراقبت از ریشه های فرش
  • عدم وجود رطوبت در فرش

کارشناسی فرش قبل از اقدام به شستشو

یکی از موضوعاتی که قبل از شستشوی فرش باید به ان توجه کرد بررسی قالی است. قالیشویی ها باید قبل از شستشوی فرش توسط کارشناسان و افراد خبره، آن را بررسی نمایند. زیرا اگر فرش دچار آسیب دیدگی یا پارگی باشد؛ در هنگام شستشو، پارگی عمیق تر شده و موجب از بین رفتن فرش می شود. پس در هنگام انتخاب قالیشویی به این نکته توجه کنید که مرکز انتخابی شما برای شستشوی فرش، دارای تیم کارشناسی بررسی فرش قبل از شستشو باشد.

نحوه نگهداری فرش

موضوع مهمی که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فرش وجود دارد؛ نحوه نگهداری از آن می باشد. اگر شما فرشتان را طبق اصول درست و مناسبی نگهداری نمایید باعث می شود که طول عمر آن زیاد شده و به راحتی دچار پوسیدگی و آسیب نشود.

نحوه مراقبت از فرش

مراقبت از ریشه های فرش

ریشه فرش جز مهم ترین قسمت ها در قالی است که اگر دچار آسیب شود تمام الیاف فرش را تحت تاثیر قرار داده و موجب از بین رفتن آن می شود. پس بهتر است در نگهداری از قالی اقدامات لازم را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. یکی از بهترین شیوه ها برای نگهداری از ریشه فرش، استفاده از کاور است.

عدم وجود رطوبت در فرش

رطوبت و خیس بودن فرش یکی از خطرناک ترین و آسیب زننده ترین عوامل برای از بین رفتن قالی است. اگر قالیشویی مورد نظر شما از سیستم خشک کننده مناسبی برخوردار نباشد و فرش خیس و مرطوب باقی بماند می تواند به مرور زمان موجب آسیب رسیدن به فرش شود.

دلایل اصلی در آسیب رسیدن به فرش

دلایل زیادی باعث می شود که فرش شما با گذشت زمان دچارآسیب دیدگی شود.

یکی از عمده دلایل ایجاد آسیب دیدگی فرش ها این است که به خاطر وزن زیادی که قالی ها دارند افراد گاهی مجبور به کشیدن آنها بر روی زمین شده و همین موضوع باعث ایجاد آسیب رسیدن و پارگی می گردد.

خم کردن فرش و یا اصطلاحاً تا دادن آن، یکی دیگر از مواردی است که موجب آسیب رسیدن به فرش می شود.

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فرش ها پیشنهاد می کنیم که آنها را به صورت لول شده و یا کاور حمل کنید.

جمع بندی

به طور کلی دلیل اصلی که باعث می شود فرش دچار آسیب و پارگی شود؛ عدم نگهداری صحیح از ان است که گاهی به دلیل حجم بالای کاری که در قالیشویی ها وجود دارد موجب می شود که رسیدگی مناسبی به فرش ها نشده و آسیب ببینند.

از همین رو بهتر است در هنگام سپردن فرش هایتان به قالیشویی در مشهد ابتدا نحوه عملکرد انها و میزان تخصصشان را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید فرشی تمیز و سالم را تحویل بگیرید.

قالیشویی عطاریان که جزء بهترین قالیشویی در مشهد از نظر مشتریان شناخته شده مفتخر است با تیمی خبره و حرفه ای در حال خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. اگر نیاز به راهنمایی دارید می توانید با شماره قالیشویی در مشهد تماس بگیرید تا واحد پشتیبانی پاسخگوی شما باشد.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.