نحوه نظافت تشک

تمیز کردن تشک چگونه است؟

اگر در منزل شما کودک خردسال زندگی می کند، احتمال این که به صورت روزانه تشک شما را کثیف کند وجود دارد. ما نمی توانیم با هر بار کثیف شدن یک خوشخواب، شروع به شستن آن کنیم. زیرا این امر باعث می شود تا تشک شما آسیب ببیند و شاید بعد از مدتی از فرم خود درآید.

ما سعی کردیم تا روش هایی را به کار بگیریم تا دغدغه ای برای تمیز کردن تشک خود نداشته باشید. همچنین با انتقال روش هایی به شما می گوییم ادرار و حتی مواد غذایی ریخته شده بر روی تشک را بدون نیاز به شستشو چگونه تمیز کنیم.

سوالاتی که در این مقاله پاسخ داده می شوند

  • نحوه پاک کردن لکه های ادرار از روی تشک
  • استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن
  • چگونگی برطرف کردن لکه های زرد از سطح تشک
  • آموزش و نحوه شستن تشک های طبی و ساده در منزل
  • آیا استفاده از اسپری های پاک کننده برای تمیز کردن تشک مناسب است؟

انواع مدل های تشک

برای این که نظافت تشک برای شما ساده تر شود، در ادامه ی مطالب سعی می کنیم تا انواع تشک را مورد بررسی قرار دهیم. این کار به این منظور صورت می گیرد تا بهتر بدانیم برای شتسشو تشک از چه مواد شوینده ای می بایست استفاده کنیم.

تشک مموری فوم

این نوع تشک ابتدا در سال ها 1970 مورد استفاده قرار گرفت و کاربرد آن در صندلی های هوایپما برای خلبانان است. جنس این تشک ها باعث می شود تا تخریب و شکستگی را تجربه نکنید و به عنوان یکی از دستاورد های مهم ناسا است. بعد از گذشت مدتی تولید این نوع مواد بیشتر شد، که امروزه شاهد هستیم در امر تختخواب سازی هم استفاده بیشتری می شود.

این جنس الیاف با نام فوم های الاستیک رواج پیدا کرد. از ویژگی این فرم می توان به شکل گرفتن اشاره کرد. بافت این تشک شکل و شمایل بدن شما را به خود می گیرد و با خوابیدن بر روی آن ها می توانید درد مفاصل خود را کاهش دهید. همچنین لازم به ذکر است که این نوع از تشک ها برای درمان بی خوابی نیز بکار گرفته می شود.

تشک فنری

یکی از شناخته ترین تشک ها را می توان تشک فنری نام برد، که از گذشته تا کنون در حال استفاده می باشد. در بافت این تشک ها معمولا از فنر های مارپیچ و متصل به هم استفاده شده است و با قرار دادن مواد خاصی بر روی آن ها باعث شده تا در حین دراز کشیدن بر روی سطح این تشک ها، فلزات به کار رفته را حس نکنید.

نحوه نظافت کردن تشک های طبی چگونه است؟

خیلی از افراد به طور معمول 8 ساعت از شبانه روز خود را به خواب و استراحت اختصاص می دهند. پس لازم است تا برای پاکیزه بودن تشک، حساسیت ویژه ای را در نظر داشته باشیم. امروزه استفاده از تشک های طبی در بین مردم بسیار زیاد شده است و مشکلی که اکثرا درگیر آن هستند این است، که چگونه آن ها را نظافت کنیم؟

افزایش طول عمر تشک

شاید تاکنون به گوش شما نخورده باشد، ما به شما می گوییم که با تمیز بودن تشک خود قادر هستید تا عمر آن را 7 تا 9 سال افزایش دهید. در آخر روش های شستشو را به خوبی یاد بگیرید تا باعث شوید که عمر تشک خود را به خوبی حفظ نمایید.

نحوه تمیز کردن انواع لکه ها از سطح تشک

در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا روش های لازم برای نظافت تشک و بدون استفاده از مواد سمی و مضر را به شما انتقال دهیم:

نحوه جارو کردن تشک

می توانید برای نظافت بهتر تشک قبل از انجام هر کاری شروع به جارو کردن آن کنید. این کار با استفاده از جاروبرقی صورت می گیرد. ابتدا ملحفه های موجود بر روی تشک را جمع کنید و آن ها را با لباسشویی بشویید، سپس با لوله جارو برقی اطراف تشک را کاملا جارو کنید.

سپس با کمک یک پارچه نمناک سعی کنید تا مواد ریخته شده روی تشک را جمع کنید. همچنین با ضربه های متوالی بر روی قسمت لکه شده از حجم آن بکاهید. دقت کنید که کشیدن پارچه بر روی قسمت کثیف شده تشک یک کار کاملا اشتباه است. زیرا باعث می شود تا لکه بر روی سطح پخش شود.

 

 

نحوه نظافت تشک های فومی به چه صورت است؟

با کمک این روش شما قادر هستید تا با استفاده از یک محلول دست ساز وقاشق از پس نظافت تشک خود برآیید. برای ساخت این محلول مواد زیر را در یک ظرف بریزید.

  • 4 قاشق غذاخوری هیدروکسید
  • یک قاشق غذاخوری مایع دستشویی
  • 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین

بعد از این که مواد را مخلوط کردید، یک مسواک را بردارید و شروع به هم زدن کنید. دقت کنید تا زمانی هم زدن را ادامه دهید که مواد به خوبی کف کند و حالت فوم مانند به خود بگیرد. بعد از سپری کردن این مراحل اکنون می توانید با یک دستمال و مواد ساخته شده به جنگ لکه ها بروید.

پاک کردن تخت با اسپری چگونه است؟

برای انجام این کار می بایست یک مقدار از مواد لکه بر را بر روی یک دستمال نخی بریزید و سپس با ضربه زدن بر روی لکه اقدام پاک کردن آن کنید.

نکته: جمع کردن مواد پاک کننده باید بعد از 15 دقیقه صورت بگیرد، در غیر این صورت تلاش های شما بی نتیجه خواهد ماند.

جمع بندی

با استفاده از برخی شوینده های غلط شما می توانید به سادگی به بافت تشک خود آسیب بزنید. همچنین با کمک یک قالیشویی در مشهد ، سعی کردیم تا با ارائه یک سری از روش ها شما را در خصوص این که چطور تشک را تمیز کنیم راهنمایی کنیم. در پایان امیدواریم با مطالعه این مقاله در نظافت محیط خواب شما تاثیر بسزایی را ایفا کرده باشیم.

 

شماره قالیشویی

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.